FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De flesta är rätt ärliga. Det är rätt smidigt att bara lägga på lådan. Allt krångel & extra arbete för att skicka rek. brev ska inte heller underskattas.
Även om du med en krångligare postgång skulle få 100% täckning kanske det är att föredra med en avsevärt mindre byråkratisk postgång att få ett litet svinn. I längden kanske du till och med tjänar på ett litet svinn! Du kan ägna dig åt annat, och det är en vinst i sig. Men som sagt, min bedömning är att de flesta är ärliga och att man köper en vara för att man vill ha den, inte för att blåsa någon. (I syfte att blåsa någon är 200:- inte så mycket...) *** Som en extra åtgärd kan du ha en kontroll av personnummer. Det finns sckript för detta på Internet. Om folk inte vill lämna dessa på hemsidan eller över e-post kan man erbjuda dom som är oroliga att ringa in sin beställning. Det gjorde jag en gång och det var inga problem Du kan också sätta upp en server bakom https:// och trafiken blir då krypterad och svårare att spåra. Ja... många varianter i denna tråden! Hoppas du får lite tips på nåt du kan använda eller bli inspirerad av! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi skickar ca 4000 brev per år med varor som har ett snittvärde på ca 450 kr. I år har ett brev försvunnit, ett otal har dock kommit tillbaka till oss trots rätt adress.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag säljer produkter i prisklassen 20-30:- + frakt, där kunderna själv väljer hur de vill ha varorna skickade och betala. De allra flesta väljer att betala i förskott, men de finns de som vill att man skickar som rekommenderat och faktura istället trots att kostnaden för detta är högre än priset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alternativt tar du risken och skickar rek till de kunder som "inte fått" varan. Beroende på hur det fungerar.
Kunder som "inte fått" varan markerar du i ditt kundregister så de får det hela som rek vid ny beställning. Angående post som kommer i retur brukar vi kontrollera adressen och slänga på en lapp med texten "eftersändes" och folkbokföringsadressen respektive adressen som är registrerad hos Bolagsverket. Därefter postar vi samma kuvert utan att frankera igen. Posten har i alla fall inte klagat ännu.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi erbjuder våra kunder rekommenderat brev, men de kan VÄLJA själva om de vill ha det som vanligt brev till lägre fraktpris - men dock mot att de själva tar risken om det försvinner.
Dock har inte ett enda brev kommit bort, däremot ett som postmaskinen rev upp och där delar av innehållet hittades av Posten. Där ersatte vi kunden med nya varor. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|