FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har använt många olika registrars för mina domän sedan jag reggade mitt första år 1998. Jag har haft en del bra och några dåliga, både i Sverige och i utlandet. Om ni ska regga i utlandet, så kom ihåg dessa två:
Toppenbra: Dynadot Jag har numera 99% av alla mina domän hos dom. Otroligt effektiva, snabb kontrollpanel och dom försöker aldrig sälja på en massa annan skit. Bottennapp: 1and1 Började med dom för de hade de billigaste domänen och många olika TLD. Men det har gått så mycket utför att jag mår illa då jag tänker på dom. För några månader sedan tillät dom mig ens inte att flytta en domän från dom....inte förrän jag la in ett klagomål hos ICANN. Håll er borta från 1and1. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
NameSilo är bäst
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Glömde säga att Dynadot ger dig "bulk pricing" om du spenderar mer än $500 per år. Typ $2.24 rabatt per .com domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har ingen erfarenhet hos NameSilo, så jag litar på vad du säger. Vi har alla olika prios. Någon kommer säkert nämna Namecheap, vilket nog skulle ligga 2a på min topplista. Ha de gott! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag bara använt dynadot sedan 2007 så jag har kanske inte lika stor erfarenhet som amagab men jag tycker det är enkelt att göra allt man behöver göra med domäner hos namesilo, forwarding t.ex använder jag mycket där, är enkelt att ställa in och går snabbt att få fram statistik för domänerna.
Ser inget som är bättre hos dynadot än namesilo om man säger så. Tycker som jag redan skrivit att det är smidigt att få bra pris med en gång utan att krångla med förskottsbetalning för att få bulkpriser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Bäst: Namecheap Godaddy är också bra, men föredrar namecheap då live chat supporten är utmärkt och alltid har fasta låga priser även andra året. Whois privacy kostar typ $1 nästan gratis. Om ni har 100+ domäner hos namecheap kan ni be om att få rabatt, så får ni lägre pris på domäner. Namecheap har helt ok hosting också. Ett sätt att spara pengar på om ni har många domäner på godaddy är att överföra dessa till namecheap, 100+ namn och ni får vip priser bara ni nämner det i chatt att ni har 100+ domäner och vill ha lägre priset. Senast redigerad av Lindalicious den 2015-04-28 klockan 13:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så kan också rekommendera Namecheap. Inga påtvingande extra options och lång checkout som hos Godaddy som numera erbjuder endast support via tele. Funkar rätt kasst kan jag säga.. 30min väntetid för att få prata med support på engelska och problemet återkommer nästa gång igen.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|