FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hade för mig 100, men googlade och fick se 50...
Fick kontakta dem själv via chatt om erbjudandet. Enda nackdelen med namecheap är om du vill registrera ett domän som nyss blivit tillgänglig. Söker du på domänet ser den upptagen ut medans i goddady kan du regga den omedelbart. Tror att deras whois uppdatering är lite segt. Får vänta cirka 20 minuter innan jag kan regga ett domän som precis gått ut hos namecheap, så ibland tvingas jag att använda godaddy så jag inte missar domänet. Alla domäner som snart går ut hos godaddy överför jag till namecheap, godaddy's priser andra året är höga extra höga om man vill ha privacy med. Ett tips är att köpa .com domäner hos godaddy med kuponger 1-3 dollar per namn, sedan överför man dessa till namecheap efter 11 månader... så totalt har man då betalt under $13 för 2 år ![]() Ett annat tips är att ändra land vid godaddy checkout, annars får man betala EU pålägg i onödan om Sverige är valt, om man nu handlar privat... Kan bli ganska mycket på lägg om man köper något på godaddy auktioner. Tycker det är trist med extra avgift för oss som bor inom EU, pratade med godaddy om detta via telefon och sa att namecheap inte hade denna avgift. Godaddy tyckte heller inte om avgiften men var tvungna. Så man får väl undvika företag som tar extra betalt bara för att man befinner sig inom EU. Senast redigerad av Lindalicious den 2015-04-28 klockan 14:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ugh, mår illa då jag tänker på GoDaddy. Dom kan ha bra priser ibland, men deras kontrollpanel är hemsk, deras support suger, och deras försök att pracka på fler tjänster retar mig enormt. Grundaren är ju heller inte något hyvens kille men tur för GoDaddy att han har dragit sig ur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är väl ingen som kanske är bäst på allt idag men Uniregistry har bäst kontrollpanel.
Support har man sällan behov av på några större utländska aktörer då de faktiskt har fungerande system till skillnad från de svenska leverantörerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Använt namecheap sen 2001 utan något problem vid något tillfälle. Inte dyrt och funkat perfekt för mig.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, support är inget man behöver från en registrar ofta, men bra att ha fungerande support när det behövs. Håller med om att det inte finns någon som är bra på allt.....speciellt både att vara registrar och webbhotell. Jag använder Hostgator då och då för webbhotell, då dom är billiga och funkar oftast bra. Men som registrar suger dom stort. Två gånger tappade jag domän för att auto-renewal inte fungerade och de skickade aldrig påminnelser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Namecheap fungerar bra som host också, har ett reseller konto där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag använder främst United Domains, Dynadot, Namecheap och GoDaddy givetvis med Discount Domain Club). Tycker alla sköter sig bra.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|