FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nim är nykomling, men har örnkoll på historik. Vem är du?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Förutom Tapatalk och/eller mobilanpassad design, vore det guld om man kunde "gilla" inlägg lite som det fungerar på många andra forum. Ibland håller man med någon, men vill inte bara citera med "håller med" eller (ännu värre) "+1". Om inlägg som flera personer gillat får en stjärna blir det även lättare att skumma äldre och längre trådar i jakt på läsvärt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sen kan jag hålla med om forum och Google rankingen. Något har hänt. Google verkar aktivt har rankat ner dem, alternativt har Panda / Penguin på något sätt påverkat många forum. Lite synd, tycker forum är en bra källa till opartisk information. Kanske något Google ändrar på i framtiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Nej, men har saknat den funktionen också. Mest för att kanske bekräfta att man läst något eller tagit del av något t.ex. en tråd med många som tipsar om olika saker. Istället för att tacka av var och en med ett nytt inlägg så skulle man kunna "like":a sig ner i tråden :P Vi behöver ju inte kalla det like eller +1. Kan ju ha något intern ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Medlem
|
Problemet är att INGET händer på WN vad gäller utveckling och ta sajten framåt. Det finns en rad småsaker som skulle göra interaktiviten mycket bättre.
Om inte nuvarande ägare är intresserade och tycker mest det är jobbigt att behöva lägga tiden, kan inte sajten släppas till någon som har tid och vill ta den vidare genom att satsa lite av sin egen tid samt pengar? Jag försöker inte vara snorkig när jag säger det utan välmenat. Jag har drivit många forum och kan vbulletin rätt väl, så hör av dig om du vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Så när nu WN bashats på några sidor och ägarna tycks ha annat att göra, finns det några eldsjälar som är intresserade av att dra igång en liknande sajt som öppet projekt utan ägare och med mer engagemang? (inget ont om Thomas)
Forumet skulle kunna hostas på Discourse och eventuella riktlinjer/regler på Github. Och om nu forumets ägare inte tjänar något som helst på WN utan driver sidan av ren välvilja så förmodar jag att de inte heller tar bort denna post. ![]() Senast redigerad av Adestro den 2015-01-20 klockan 10:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
WN är väl ett av de enda forumet som har överlevt? webforum.nu, phpportalen.net etc är totalt döda. Sen alla andra som försökte men försvann omedelbart. Varför inte komma riktiga förslag istället för att grina? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Inte för att detta var något jag förväntade mig när jag skapade denna tråden men ja |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nästa rekommendation är att gå upp till vB 4.* för då finns det massor av s.k. plugins för att än mer skapa fler roliga funktioner. Fler smilies än standard vore ju oxå vettigt. De som visas nu är mer än tråkiga och inget man drar på smilbanden för eller kan använda som lek och ploj (vissa smilies, t.ex öl-smilie, banka med hammare osv...) Designen är även något som behöver piffas till. Vilket förstås kräver lite mer tid, men det finns flertalet teman man kan köpa som är några klick sen är det klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||