FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gammalt inlägg från Thomas http://www.wn.se/showpost.php?p=8750&postcount=26, men kanske aktuellt när man ser på klagomålen?
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Påhopp o påhopp, du blev försjutton avstängd en tid pga egenreklam...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Stämmer, men hur länge sedan var det (2011), och vad har det med tråden att göra, samt vad får du ut av att nämna det när jag påvisar förslag på förbättringar? Om jag hade skrivit något som var egenreklam här i tråden hade jag förstått det..... men hur ska jag kunna tolka det på annat sätt än påhopp? Du kritiserar ju mig genom att säga att jag "ens bryr mig". Men svar ja, jag bryr mig, egenreklamsregeln slår fel och gynnar välkända och etablerade gamla webbhotell, många av mina inlägg är pga man inte förstår hur webbhotell fungerar och vad som skiljer dom emellan, så en sektion där webbhotell kan förklara sina tjänster och svara på frågor vore bättre
Senast redigerad av Danielos den 2015-01-19 klockan 15:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
1. Hur registerar jag en domän och vad skall jag tänka på. 2. Vilka webbhotell finns det och vad skiljer dom. 3. Hur väljer jag en hostingleveratör som passar mej. 4. Vilka webbutiker finns det och vad skiljer dom. osv osv ... Det är det som efterfrågas på en så mogen marknad som svenska internet är idag. Det är så oerhört mycket som skiljer idag från 12 år sedan. Jag tycker att WN's styrka har legat i att jag inte hoppat på trender utan låtit forumet varit ett väldigt enkelt diskussionsforum och inte mycket mer. Man kan ju vara lite frustrerad att man inte snackar lika mycket om affiliate och seo men det beror ju mer på att affiliate har en väldigt negativ trend. Det samma med "amatör-seo". Åt samma håll går ju domaining, minns att jag skuktade efter domännamnet bil.nu 2012. Nu 2015 förföll det och nån snappade den på rymdweb för några tusen. Själv tyckte jag inte ens det var värt att boka den. Det är 3 år bara haha. 2005 kunde du köpa en domän på torsdag, skriva innehåll på fredag och när du kom till jobbet på måndagen efter toppade du google på ett moneyword. Seo, affiliate och domaining blomstrade. Thin affiliate sidorna blomstrade. Alla delade gärna med sig av erfarenheterna på WN då kakan räckte åt alla. 2015 får du vara glad om du får nån som helst trafik inom 18 - 24 månader. Spelet har fått nya regler och det kan ju ibland få det att kännas lite "dött" för den som skall in i spelet nu.
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
OT: Var det inte så att Loopia en gång i tiden ville köpa WN för en relativt bra summa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Administratör
|
Jo man hade ju kunnat jobba med det på ett annat sätt. En standard vb installation rankar ju uselt.
Det har jag inte hört om. Jag tror heller inte det vore bra om WN köptes av ett enskilt webbhotell. Skulle nog paja rätt fort.
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men du kan inte säga att det är påhopp när det faktiskt är fakta. Men nog om det, du har rätt. Det fanns en sektion om webhotell där man kan förklara sina tjänster. Men det var inte tillåtet att skriva i den. Den sektionen dog ut rätt snabbt dock. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|