Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero - support i världsklass?

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-18, 06:26 #1
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Ser ingenstans på sidan om att det enbart rör sig om 5GB backup,
Borde inte detta framgå VÄLDIGT tydligt?

Vad händer med resterande data??

Er FaQ
"Vi tar en backup var fjärde timme som vi sparar ett dygn bakåt, sedan tar vi också en backup per dygn som vi sparar en vecka bakåt. Detta gäller både webb och mail. För databaser så tas backup varje natt och sparas en vecka bakåt"

Jag tolkar det som att det tas backup på ALLT!

Skulle nog som företag aldrig välja ett webhotell som beter sig på det viset,

Frågan är hur många av era kunder som vet om detta??


detta finns att läsa på er sida

"Vi tar backup på allt material för våra kunder minst en gång om dagen och kan snabbt och kostnadsfritt återställa det vid behov."

Vad betyder "ALLT" hos er??

Senast redigerad av hundserver den 2014-12-18 klockan 06:29
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-18, 09:15 #2
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Jisses, det är ju rent bedrägeri!!!

Binero säljer 200 GB företagskonto, där daglig backup ingår, då förväntar jag mig att ni tar backup på 200 GB inte max 5GB. Det är ju vad vi har avtalat om....

Jag har dessutom ett ärende med maillistor som inte är avklarat efter 2 år...
Vi tar backuper, men om en databas är över 5 GB gör vi inte det för att det drar för mycket resurser. Man kan dock ha flera databaser.

Ett ärende som inte är avklarat efter två år? Det låter ytterst märkligt, jag kan inte hitta några så gamla ärenden i våra system.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-18, 09:36 #3
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Man kan dock ha flera databaser.

Ett ärende som inte är avklarat efter två år? Det låter ytterst märkligt, jag kan inte hitta några så gamla ärenden i våra system.

MVH
Christer
Jag tror du ska låta bli att svara om du inte kan ge bättre svar än så där.

"Flera databaser" - En sajt = en databas. Eller tänker du att vi ska göra någon form av partitionering?
"Ett ärende...mycket märkligt" - Varför inte kontakta Conny direkt och försöka lösa det hela istället för att idiotförklara er själva.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-18, 22:50 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Vi tar backuper, men om en databas är över 5 GB gör vi inte det för att det drar för mycket resurser. Man kan dock ha flera databaser.

Ett ärende som inte är avklarat efter två år? Det låter ytterst märkligt, jag kan inte hitta några så gamla ärenden i våra system.

MVH
Christer
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 05:15 #5
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Google Groups funkar bra för mejllistor:
https://groups.google.com/forum
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 09:27 #6
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Vi tar fullständig backup, däremot lagras den på annat sätt om databasen är över 5 GB. Det var en missuppfattning mellan marknad och drift som tyvärr ledde till ett felaktigt påstående att vi inte skulle ta backup över en viss storlek. Jag har förtydligat i mitt förra inlägg.

När det gäller maillistorna är det fortfarande en betaversion som vi inte kan garantera fullständig funktionalitet i. Att det fortfarande är en betaversion beror till stor del på att vi inte utvecklat tjänsten själva, utan ligger i händerna på våra leverantörer. Vi beklagar, men så är läget.

MVH
Christer

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 13:36 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Om maillistorna inte fungerat på två års tid så borde du väl rimligtvis valt en annan lösning som fungerar för er för ganska länge sedan?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 14:18 #8
Webbdos avatar
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
Webbdos avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
@Conny - Nu vet jag inte exakt vad problemet är men ny mailserver verkar vara på plats - http://blogg.binero.se/2014/12/e-pos...en-annorlunda/
Webbdo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-23, 09:17 #9
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Jisses, det är ju rent bedrägeri!!!

Binero säljer 200 GB företagskonto, där daglig backup ingår, då förväntar jag mig att ni tar backup på 200 GB inte max 5GB. Det är ju vad vi har avtalat om....

Jag har dessutom ett ärende med maillistor som inte är avklarat efter 2 år...
Kan absolut inte mer en att hålla med Conny. Just de här jag sagt om och om igen att de är totalt oseriöst att göra på de sättet. Det är de fakto bedrägeri om man säljer en produkt med 200 GB får man stå för de problem som kan uppstå!

Lovar att 99% av alla företag som köper något från Binero inte direkt tänker i dessa banor : aha min databas blev nu 6GB och Binero backar den inte... Utan kunderna är garanterat helt ovetbara om vad som faktiskt sker utan någon som helst information!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-24, 12:06 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Kan absolut inte mer en att hålla med Conny. Just de här jag sagt om och om igen att de är totalt oseriöst att göra på de sättet. Det är de fakto bedrägeri om man säljer en produkt med 200 GB får man stå för de problem som kan uppstå!

Lovar att 99% av alla företag som köper något från Binero inte direkt tänker i dessa banor : aha min databas blev nu 6GB och Binero backar den inte... Utan kunderna är garanterat helt ovetbara om vad som faktiskt sker utan någon som helst information!
Som redan skrivits i tråden ett par gånger så görs en backup.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017