FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kan se texten utan problem, har testat i olika upplösningar samt webbläsare. Du får gärna dra mig en skärmdump så kan jag be vår utvecklare kolla på detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nyfiken fråga, ser att ni har anti-DDoS skydd enligt er sida vad har ni valt att använda er utav för hårdvara där?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ddos skydd borde väl vara standard för de flesta webbhotell på brandväggsnivå, riktigt kraftiga ddos attacker klarar man inte av i en brandvägg utan där måste man tex. sätta L7 filter framför, eller hitta ett mönster med tcpdump och droppa paketen. Beror på om ddosen består av enbart SYN paket eller skapar full connection.
Senast redigerad av Danielos den 2014-11-30 klockan 16:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Liten ändring, Layer 7 filter finns i en del brandväggar. Hursomhelst så tror jag både Binero och Oderland som haft problem med ddos och har säkert haft brandväggar med ddos skydd (man sätter max states per IP tex.), men brandväggarna har inte klarat av det.
Senast redigerad av Danielos den 2014-11-30 klockan 17:00 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nja det var lite olika varje gång innan vi tog i Arbor. Varit mycket lugnare därefter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Signade upp för ett konto i helgen och är mycket nöjd. Otroligt smidigt integrering med alla CMS. Bara klicka på en knapp så är t. ex Wordpress, Magento eller Joomla installerat på någon minut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det jag tänker på är dels cisco gard eller Arbor burkar som kan mitigera flera 100 gig DDoS med rätt hårdvara. Har man inte den typen av hårdvara och bara någon brandvägg så tycker jag det är lite falsk marknadsföring.
Snarare DoS den blockerar och inte DDoS för tror knappast sonicwall auto black holear ip-adresser. Senast redigerad av ZynX den 2014-11-30 klockan 18:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Dock inte helt optimalt använda endast en FW för DDoS analys och filtrering. Sedan är Cisco Guard EOL idag eller på väg bli det, Cisco nya lösning är en samarbete just med Arbor och bygger på deras plattform. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|