FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan om man ska prata empati, varför ska man lägga flera miljoner sjukvårdkostnader på rädda en svensk person? När man istället för samma kostnad hade kunnat rädda väldigt många tusen andra personer i fattigare länder för samma kostnad? Så nej folk prioriterar sig själva eller sin egna grupp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
patrikweb: Du förstod att det var ett abstrakt exempel va?
Den del "idioter" säg t.ex. att kärleken till sina barn är större än pengar. Sjukt va? Bättre att åka och "köpa" andra barn i något u-land där det är billigare än att föda upp egna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
|
Citat:
Fast hur menar du nu? Att dom som adopterar tänker mer på sig själva och kärleken till eget född barn skulle varit högre än ett adopterad? Nu vet jag inte hur det skulle bli billigare köpa ett barn än att föda, väldigt liten besparing. Skulle dock kunna tänka mig en kvinna med karriär inte har tid att föda och så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad har det med återinförd värnplikt att göra? Jag anser också att kärleken till min familj är långt mycket viktigare än att ha mycket resurser, detsamma gällande personlig frihet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det har att göra med att allt t.ex. frihet inte kan mätas i pengar och därför och därför kan man inte göra en ekonomisk kalkyl. Sen är det ju alltid skoj att trolla lite med patrikweb som tar allt bokstavlig och har väldigt svårt att se på saker på någon annat sätt än i pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
|
Citat:
Folk är så jävla boskap och efterblivna i Sverige och verkar tro att bidrag och allt är en rättighet. Alltid någon annan som tvingas betala för folk som är negativt för ett helt land. Enda rättighet folk ska ha är ta hand om sitt egna liv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Medlem
|
Kom med några bra exempel istället, självklart är man inte fri om man sitter i fängelse, men om man sitter i fängelse har man oftast berövat någon annans frihet genom att t.ex. stjäla personens pengar, mördat någon, våldtagit någon osv osv... Då förtjänar man heller ingen egen frihet, eftersom man inte kan respektera andras.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
|
Det positiva med oron i vårt närområde är att Hemvärnet får extra många intresseanmälningar. Sånt är kul och hände aldrig för bara fem år sen. Så visst sker det förändringar i Försvarsmakten.
Senast redigerad av KristianE den 2014-11-05 klockan 20:25 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|