Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero har tappat en av mina domäner!?!?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-12, 16:36 #51
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2012
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar

Jag har ett tiotal domäner som ligger hos binero och aldrig haft det problem som TS har.
Däremot ryggar man lite när man ser denna tråd, och väljer att flytta mina domäner från Binero till en annan som inte kör Atomia. Verkar inte vara så himla stabilt.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-12, 17:36 #52
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Eftersom det för de flesta webbhotell skylls på Atomia när det blir problem så vore det kul att få höra deras sak på det hela. Sedan är det väl angeläget för webbhotellen att fungerar det inte efter flera påstötningar till just Atomia så kanske man ska se sig vidare till andra leverantörer.

Senast redigerad av Ingo den 2014-09-12 klockan 17:38
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-12, 20:06 #53
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av robbanf Visa inlägg
Binero glömde fakturera tre av mina domäner varav en hann förfalla innan jag upptäckte det.

Som tur är fixade dom felet så ingen annan kan drabbas! Svar från Binero 2012-09-17:

"Först och främst så vill jag verkligen beklaga det som inträffat. Vi har hittat vad som var fel med ditt konto och korrigerat detta. Åtgärder har även vidtagits utav våra tekniker så att problemet inte ska uppstå igen."

Jag flyttade mina ~150 domäner till annan registrar.
Så problemet fanns redan 2012 och skulle fixats då också , Binerno vad är det här?
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-12, 21:11 #54
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
så någon som kan ge ett unbiased tips på svenskt webbhotell med bra säkerhet, support och låga domänpriser? Inte ute efter framsideinfo utan era personliga tips
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-12, 21:20 #55
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem

epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
så någon som kan ge ett unbiased tips på svenskt webbhotell med bra säkerhet, support och låga domänpriser? Inte ute efter framsideinfo utan era personliga tips

Oderland
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-16, 12:13 #56
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av robbanf Visa inlägg
Binero glömde fakturera tre av mina domäner varav en hann förfalla innan jag upptäckte det.

Som tur är fixade dom felet så ingen annan kan drabbas! Svar från Binero 2012-09-17:

"Först och främst så vill jag verkligen beklaga det som inträffat. Vi har hittat vad som var fel med ditt konto och korrigerat detta. Åtgärder har även vidtagits utav våra tekniker så att problemet inte ska uppstå igen."

Jag flyttade mina ~150 domäner till annan registrar.
Med tanke på tidpunkten var problemet då ett helt annat än det som den här tråden behandlar. Vi hade tidigare mindre problem med faktureringsdelen i vårt system, något som vi åtgärdat i flera steg.

Felet som gav upphov till den här tråden hade att göra med en tillfällig, felaktig datering av domäner vid transfer in till oss. Vi har gjort en körning ett helt år bakåt och eliminerat alla möjligheter till felaktiga datum på intransfererade domäner.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-23, 12:34 #57
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Flitig postare
Rvns avatar

En sak är säker, efter att ha läst denna tråd kommer jag aldrig anlita Binero, varken för egen eller mina kunders räkning.

Skandal är det minsta ordet man kan säga om detta! Och sedan 129 kr i ersättning. Visst håller fullständigt med om att det är upp till domänägaren att också ha kontroll på detta via valfri monitor tjänst men när de själva helt öppet går ut och säger att de gjort bort sig och sen erbjuder 129 spänn.. USCH!

Det är ungefär som att sälja ett oljefilter till en motor. Om det är fel på filtret så att motorn skär och sen bara ersätta ett nytt filter..
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-23, 12:42 #58
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rvn Visa inlägg
En sak är säker, efter att ha läst denna tråd kommer jag aldrig anlita Binero, varken för egen eller mina kunders räkning.

Skandal är det minsta ordet man kan säga om detta! Och sedan 129 kr i ersättning. Visst håller fullständigt med om att det är upp till domänägaren att också ha kontroll på detta via valfri monitor tjänst men när de själva helt öppet går ut och säger att de gjort bort sig och sen erbjuder 129 spänn.. USCH!

Det är ungefär som att sälja ett oljefilter till en motor. Om det är fel på filtret så att motorn skär och sen bara ersätta ett nytt filter..
Skillnaden som jag kan se den är att man i det här fallet varit villig att betala 129kr för motorn men sedan velat värdera den högre. Vad hade varit en bättre ersättning?

Senast redigerad av htiawe den 2014-09-23 klockan 12:42 Anledning: För snabb.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-23, 13:14 #59
Rvns avatar
Flitig postare

Flitig postare
Rvns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Skillnaden som jag kan se den är att man i det här fallet varit villig att betala 129kr för motorn men sedan velat värdera den högre. Vad hade varit en bättre ersättning?
Tycker faktiskt priset är ganska ointressant. Kan hålla med om att man borde betala för bättre tjänst för ovärderliga domäner. Men genom att sälja till en kund så accepterar man ett ansvar. Och när man gör bort sig på detta brutala sätt så borde man ta ett långt större ansvar än 129 kr oavsett vad avtalet säger. Detta är enbart bad will för Binero.
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-23, 15:48 #60
htiawes avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rvn Visa inlägg
Tycker faktiskt priset är ganska ointressant. Kan hålla med om att man borde betala för bättre tjänst för ovärderliga domäner. Men genom att sälja till en kund så accepterar man ett ansvar. Och när man gör bort sig på detta brutala sätt så borde man ta ett långt större ansvar än 129 kr oavsett vad avtalet säger. Detta är enbart bad will för Binero.
Självklart är det bad will och jag tycker också att det är oerhört olyckligt men samtidigt kan jag inte komma på någon ersättning som på något sätt skulle vända situationen till det bättre, därav min fråga.

I min mening så är det ganska ointressant om det är 129kr eller 500kr i ersättning iom att "varan" gått förlorad och mest troligt inte kan ersättas på något enkelt sätt.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 4 (0 medlemmar och 4 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017