Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014
Vänsterpartiet (V) 8 5.48%
Miljöpartiet (MP) 9 6.16%
Socialdemokraterna (S) 18 12.33%
Centerpartiet (C) 8 5.48%
Folkpartiet (FP) 4 2.74%
Kristdemokraterna (KD) 6 4.11%
Moderaterna (M) 49 33.56%
Sverigedemokraterna (SD) 38 26.03%
Feministiskt initiativ (F!) 1 0.68%
Piratpartiet (PP) 5 3.42%
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-08, 08:17 #51
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

På vilket sätt skulle det vara en rättighet alls få pengar? Är väl knappast någon annans fel om du blir arbetslöshet och inte har egna pengar sparade? A-kassa kallar jag inte en försäkring utan rent bidrag då pris inte är marknadsanpassad avgift. Alltså är det stor del bidrag.

Och fattar inte ens hur du kan gnälla? För finns även tillägg inkomstföräkringar man man ta.

Sedan handlar det inte om det är kul eller inte, utan vad du själv förtjänar. Har du inget jobb alls skulle jag säga att få 16k är mer än vad ett tält och nudlar hade kostat för överleva endast.

Är ditt egna ansvar för ta hand om dig själv, inte sitta gnälla på anda.

Och ja jag kan förstå att det är helvetet behöva ha med myndigheter att göra och all den byråkratin och seghet.

Men bevisar ändå är man en slav under samhället i boskapsklass så visas den nivå just när man behöver ha kontakt med myndigheter väldigt tydligt.

Fast har man valt inte spara egna pengar eller ha egna försäkring får man acceptera den nivån.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Du hävdar fortfarande att du inte har fördomar? Visst, det finns snyltare men du har fått det helt om bakfoten, de är snyltarna som klarar sig oavsett förändringar.

De förändringar som gjorts i akassa och sjukförsäkring har inte drabbat snyltarna alls enligt min erfarenhet däremot har de sparkat hårt på de som verkligen är sjuka (och ja, de rödgröna började men alliansen tog det till elitnivå). Jag har varit in en vända i förskingringskassans kvarnar och är det något som kan få vem som helst att bryta ihop. Det nuvarande sk. sjukförsäkringssystemet är ett jävla skämt jämfört med för 20 år sen (vilket var förra gången jag tog en svängom där). Nu hoppas jag att det var sista gången för det är allt annat än kul att "leva" på bidrag. Att kalla det leva är ett hån för den delen, jag fick ut 60% av vad jag brukar få ut efter skatt. Det är en viss skillnad att ha c:a 16000 istället för 26000 i handen i 9 månader. Prova så får du se hur kul det är att leva på bidrag.

A-kassan har de (båda blocken) bara lyckats krångla till och ersättningsnivåerna är marginellt förändrade ser det ut som. Jag har dock inte varit i behov av den så jag har bara andrahandsinformation där.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 08:37 #52
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Har WN som tidsfördriv

Intressant att 1 av 3 socialdemokratiska väljare övergivit partiet sedan 08. Och ser ut att gå mot ett rekorddåligt val i helgen.

Källa: svenskopinion.nu

Senast redigerad av Adestro den 2014-09-08 klockan 08:41
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 08:37 #53

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
PatrikWeb, kände du dig träffad?

Att inte acceptera ett främlingsfientligt parti är inte att vara vänster haha!
Inte alls, men typiskt V snack. Personligen anser jag V är betydlig mer odemokratiskt än SD.

Nu röstar jag inte på SD, men samtidigt har jag ju flyttat ifrån Sverige och sagt upp mig från boskapsklass samt att vara en slav under något samhälle / land.

Men förstår folk, när staten tar folk pengar med våld och tvång sedan tar emot flyktingar som kostar extremt massa pengar som inte gjort något alls för landet utan bara skapat mer Problem så blir folk inte glada.

Samma sak folk som lever på bidrag och inte bidrar något utan bara är en belastning med tycker folk inte om.

Men jag förstår att skatt behövs för boskapsklassen, där är ju problemet att runt 40-50% betalar förlite skatt och annan del befolkning betalar förhög skatt.

Och folk får inse att välfärd måste anpassas till nivå folk förtjänar, och betalar man inte extra själv så får man räkna dåligt sjukvård eller få bli behandlat som sopor.

Men folk är så korkade som inte fattar att flyktingar tar pengar från statskassan och då måste dom spara in på annat som sjukvård, äldrevård och skola.

Ska man även höja bidrag måste dom pengarna med tas från annat.

Staten har inte en sedelpress och kan trycka obegränsad pengar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 08:41 #54
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Administratör

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jag ifrågasatte ingenting om vilka han vill vara vän med. Jag ifrågasatte hans förbud mot att rösta på vad man ville.

Du ignorerade snyggt min andra post där jag förtydligade att det var denna rad jag syftade på:
"Folk får gärna rösta på vad de vill så länge de röstar och så länge det inte är SD (eller något parti ännu längre ut på den bruna kanten)"
Jag skulle också kunna säga det där, men det skulle då verkligen inte betyda att jag aktivt vill förbjuda det. Det skulle snarare vara ett tecken på att jag tror att dessa personers röster är negativa för alla i vårt land och jag personligen hellre skulle se ett lägre röstdeltagande än rösterna läggs där.

För mig får du gärna rösta på vad du vill så länge det inte är på högerkanten alls.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 08:47 #55
Administratör

Administratör

Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Intressant att 1 av 3 socialdemokratiska väljare övergivit partiet sedan 08. Och ser ut att gå mot ett rekorddåligt val i helgen.

Källa: svenskopinion.nu
Tillsammans med att 1 av 3 gjort detsamma med moderaterna sen valet 2010 är det än mer intressant. Själv tror jag att mindre partier kan ge bättre resultat då man alltid måste vara pragmatisk istället för att genomföra otestade idéer eller göra om skolsystemet för 2343242 gången. Å andra sidan kan det också bli som i Belgien där det interna spelet verkar ta upp 90% av energin och inget blir gjort.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 09:09 #56
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare

Flitig postare
Hjortens avatar

Det är skrämmande att folk röstar på SD med tanke på deras vidriga människosyn. Även om en inte håller med om en majoritet av det SD står för så är det en röst för just den typen av åsikter. Dessutom är SD:s fotfolk värre och mer hatiska än andra partiers.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 09:30 #57
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Personligen skulle jag gärna se ett parti som hade:

- Socialdemokraternas syn på ev ägarintressen inom äldrevård, kollektivtrafik och skola.
- Kristdemokraternas syn på valfrihet inom familjen.
- Miljöpartiets vision om ett ekologiskt hållbart samhälle.
- Sverigedemokraternas vision om en förstatligad skola.
- Folkpartiets krav på att lärarnas status måste höjas.
- Feministiskt Initiativs vilja att förbättra djurskyddet.
- Centerpartiets vision om en "levande landsbygd".
- Moderaternas vilja att förenkla livet för småföretagare.
- Vänsterpartiets syn på fildelning.

Lite svårt att välja mao.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 09:34 #58
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
Det är skrämmande att folk röstar på SD med tanke på deras vidriga människosyn. Även om en inte håller med om en majoritet av det SD står för så är det en röst för just den typen av åsikter. Dessutom är SD:s fotfolk värre och mer hatiska än andra partiers.
Det är väl vida känt att vänsterextrema är mest våldsamma.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/val...ag-granskning/
Oläst 2014-09-08, 10:27 #59
Hjortens avatar
Flitig postare

Flitig postare
Hjortens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Det är väl vida känt att vänsterextrema är mest våldsamma.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/val...ag-granskning/
Det där är däremot extremister, vilket inte nödvändigtvis röstar på just vänstern. Du har missat att så fort någon med ett icke-svenskt namn kritiserar SD så kallas denne för diverse nedsättande ord samt ska mordhotas?
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 10:51 #60
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
Det där är däremot extremister, vilket inte nödvändigtvis röstar på just vänstern. Du har missat att så fort någon med ett icke-svenskt namn kritiserar SD så kallas denne för diverse nedsättande ord samt ska mordhotas?
Jag har aldrig röstat på SD, men att påstå att SD skulle vara värre än vänsterkanten... Well:

Citat:
Sverige. Autonoma vänsteraktivister utgör det största hotet mot demokratin i Sverige.
Det hävdar Säpo.
”De har större förmåga än vit makt-anhängarna att använda våldsamma metoder”, säger chefsanalytiker Ahn-Za Hagström.
Störst risk att utsättas för politiskt våld löper SD-politiker.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/st...-fran-vanster/

Vad gäller Vänsterpartiets koppling till vänsterextrema finns det en tydlig vänsterfalang inom partiet:

Citat:
Hela Ung Vänsters distriktsstyrelse i Uppsala ställer sig bakom de militanta organisationerna Revolutionära fronten och Antifascistisk aktion. Nu riskerar de att bli uteslutna ur förbundet.
http://www.unt.se/uppland/uppsala/un...a-3155353.aspx

Senast redigerad av Adestro den 2014-09-08 klockan 10:57
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017