FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
På vilket sätt skulle det vara en rättighet alls få pengar? Är väl knappast någon annans fel om du blir arbetslöshet och inte har egna pengar sparade? A-kassa kallar jag inte en försäkring utan rent bidrag då pris inte är marknadsanpassad avgift. Alltså är det stor del bidrag.
Och fattar inte ens hur du kan gnälla? För finns även tillägg inkomstföräkringar man man ta. Sedan handlar det inte om det är kul eller inte, utan vad du själv förtjänar. Har du inget jobb alls skulle jag säga att få 16k är mer än vad ett tält och nudlar hade kostat för överleva endast. Är ditt egna ansvar för ta hand om dig själv, inte sitta gnälla på anda. Och ja jag kan förstå att det är helvetet behöva ha med myndigheter att göra och all den byråkratin och seghet. Men bevisar ändå är man en slav under samhället i boskapsklass så visas den nivå just när man behöver ha kontakt med myndigheter väldigt tydligt. Fast har man valt inte spara egna pengar eller ha egna försäkring får man acceptera den nivån. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant att 1 av 3 socialdemokratiska väljare övergivit partiet sedan 08. Och ser ut att gå mot ett rekorddåligt val i helgen.
![]() Källa: svenskopinion.nu Senast redigerad av Adestro den 2014-09-08 klockan 08:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu röstar jag inte på SD, men samtidigt har jag ju flyttat ifrån Sverige och sagt upp mig från boskapsklass samt att vara en slav under något samhälle / land. Men förstår folk, när staten tar folk pengar med våld och tvång sedan tar emot flyktingar som kostar extremt massa pengar som inte gjort något alls för landet utan bara skapat mer Problem så blir folk inte glada. Samma sak folk som lever på bidrag och inte bidrar något utan bara är en belastning med tycker folk inte om. Men jag förstår att skatt behövs för boskapsklassen, där är ju problemet att runt 40-50% betalar förlite skatt och annan del befolkning betalar förhög skatt. Och folk får inse att välfärd måste anpassas till nivå folk förtjänar, och betalar man inte extra själv så får man räkna dåligt sjukvård eller få bli behandlat som sopor. Men folk är så korkade som inte fattar att flyktingar tar pengar från statskassan och då måste dom spara in på annat som sjukvård, äldrevård och skola. Ska man även höja bidrag måste dom pengarna med tas från annat. Staten har inte en sedelpress och kan trycka obegränsad pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
För mig får du gärna rösta på vad du vill så länge det inte är på högerkanten alls.
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Administratör
|
Tillsammans med att 1 av 3 gjort detsamma med moderaterna sen valet 2010 är det än mer intressant. Själv tror jag att mindre partier kan ge bättre resultat då man alltid måste vara pragmatisk istället för att genomföra otestade idéer eller göra om skolsystemet för 2343242 gången. Å andra sidan kan det också bli som i Belgien där det interna spelet verkar ta upp 90% av energin och inget blir gjort.
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är skrämmande att folk röstar på SD med tanke på deras vidriga människosyn. Även om en inte håller med om en majoritet av det SD står för så är det en röst för just den typen av åsikter. Dessutom är SD:s fotfolk värre och mer hatiska än andra partiers.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Personligen skulle jag gärna se ett parti som hade: - Socialdemokraternas syn på ev ägarintressen inom äldrevård, kollektivtrafik och skola. - Kristdemokraternas syn på valfrihet inom familjen. - Miljöpartiets vision om ett ekologiskt hållbart samhälle. - Sverigedemokraternas vision om en förstatligad skola. - Folkpartiets krav på att lärarnas status måste höjas. - Feministiskt Initiativs vilja att förbättra djurskyddet. - Centerpartiets vision om en "levande landsbygd". - Moderaternas vilja att förenkla livet för småföretagare. - Vänsterpartiets syn på fildelning. Lite svårt att välja mao. ![]()
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/val...ag-granskning/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Vad gäller Vänsterpartiets koppling till vänsterextrema finns det en tydlig vänsterfalang inom partiet: Citat:
Senast redigerad av Adestro den 2014-09-08 klockan 10:57 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|