FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att stänga gränser i ett globaliserat samhälle kommer att leda till en enda sak i slutändan - än fler konflikter och en överhängande risk för ett tredje världskrig. Jag tror inte särskilt många politiker vill gå mot en sådan framtid oavsett vad de anser om muslimer (det är ju oftast de som är måltavlan för "invandringskritiska" röster).
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Islamister är dock ett reellt problem. Cirka hundra svenskar tros strida med islamistiska grupper i Syrien, kanske främst ISIS/IS som tom Al-Queda tar avstånd ifrån. Det ÄR ett problem och Sverige borde ändra sin lagstiftning för att göra allt för att försvåra för dessa. Anser jag. Sedan har kristna bränt kvinnor på bål, tyska vänsterextremister sprängt oskyldiga landsmän, nazister utrotat judar, amerikaner napalmbombat barn, Israel har fosforbombat palestinier osv. Det finns avarter bland alla grupperingar, religioner, folkslag och kulturer. Just nu riktas mycket av uppmärksamheten mot just islamister och med handen på hjärtat är det ju ganska naturligt. Sedan är det en helt annan sak att dra alla muslimer över en kam. Sådana generaliseringar antyder bara att någon är obildad.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fast Islam till Islamister är betydligt större problem världen över än andra relioner. Så det säger ju ändå något. Även Islam kan ju ses som lite hårdare och jobbigare med än andra.
Så man får fråga sig varför? Är mer folk i dom länderna mer korkade och hjärntvättade rent allmänt? Eller ska man tolka det som utbildning fråga? Fast det är med konstigt för är väl flera tusen dock sagt som bor i EU länder som åkt tillbaka för kriga med ISIS Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Personligen tror jag att en stor andel av de som röstar/röstade på Sverigedemokraterna egentligen ville rösta på Socialdemokraterna men då Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna låter ganska lika samt har samma förkortning så råkar folk rösta fel!
Varför jag tror det? Många människor jag träffat och haft en politisk diskussion med har faktiskt blandat ihop dessa många ggr. Samma sak har hänt t.om. mig... Jag har dock inte röstat på SD ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok. Jag ville bara leka lite dramaqueen
![]() Men då är kanske allt som det ska vara egentligen? (inte ironiskt menat) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anledningen att jag valde att citera just citatet "Det låter som något som kommer från Sverigedemokrater eller andra verklighetsfrämmande människor som lever i sin egen lilla fantasivärld." Är att det, om jag tolkat tartareandesire rätt, är ett lika kategoriskt uttalande som de som erebos tycks ha "trollat" fram om 15-25% av världens muslimer.
I stora grupper förekommer i regel stora åsiktsvariationer. Varken muslimer eller Sverigedemokrater är fullständigt homogena grupper. Möjligtvis kan man tala om tendenser, men då vill det till att man har ett statistik underlag att stödja sina teser. Senast redigerad av spexer den 2014-09-02 klockan 11:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror inte att många sossar tar fel på partinamnen men jag känner flera illröda sossar som ska rösta på SD, dom hymlar inte med att det är för att det kommer för mycket invandrare som inte får plats och affärsmän som tex Bert Karlsson som alltid varit emot invandring är de som helt plötsligt är de stora vinnarna pga de öppna gränserna.
Hur många gånger har jag inte hört i år att Bert gått 50 miljoner i vinst på flyktingarna. Sånt gillar inte sossar det är jag helt säker på oavsett om det är sant eller inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Bara ett tillägg till det jag skrev...
Naturligtvis kan folk även vara analfabeter (eller ha grava lässvårigheter generellt) av olika anledningar och därmed ha svårt att skilja på valsedlarna. Men jag gissar att denna förmodat marginella grupp har rätt till någon form av hjälp.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Javisst är det så, jag tror att alla av oss kollar upp allt innan vi går till val och att "felmarginalen" att välja fel är näst intill obefintlig. Det finns dock en ganska stor (oftast unga/förstagångväljare) grupp människor som ger ett ruttet öre i politik, val, partier och allt vad det innebär som trots det går till val - de kan ha hört av någon familjemedlem/polare/bekant att man kanske bör rösta på SocialDemokraterna och när de kommer dit "råkar" de bocka för SverigeDemokraterna då de låter snarlika.. Det var bara en teori jag hade.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|