FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det får man i alla fall tro efter att Flipkart nyligen fick $1 biljoner dollar efter en nyligen avslutat runda. Amazon vill inte vara sämre och genom en satsning på $2 biljoner vill man bli den ledande marknadsplatsen för de 243 miljoner användare som bor i landet.
Läs mer: http://techcrunch.com/2014/07/30/ama...t-intensifies/
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En miljard respektive två miljarder dollar ska det väl rimligtvis stå
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte bara i Sverige det är svårt med biljoner:
http://www.theguardian.com/notesandq...-61424,00.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eller kanske 10 miljarder respektive 20 miljarder :-)
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Måste säga att Amazon, Flipkart och Snapdeal fungerar sjukt bra här. Det är grymt enkelt och snabbt att ehandla i Indien.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är Amazon störst av dessa 3 i Indien?
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle gissa att Flipkart är större, men jag vet faktiskt inte. Amazon har väl bara funnits ett år här, men det var bara några månader sedan som det dök upp massa reklam för amazon.in, Flipkart har funnits i flera år.
Snapdeal började som en deal-sajt, men är nu mer som en samlings-ehandels-plats med prisjämförelse etc... Det känns som att dom tre dagligen försöker överträffa varandra på olika sätt med statistik, produkter, anslutna säljare etc... Varje dag är det något om någon av do i tidningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Chattade men en partner från Indien igår om just böcker där jag rekommenderade en bok, han hittade boken for $2 USD i Indien.
Tror inte Amazon lyckas där med böcker, måste vara något som är svårt att kopiera. Men däremot finns det tusentals bra/nya ideer i Indien som skulle funka bra i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |