FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
E-handeln växer starkt men det gör inte merförsäljningskanalen Tradera. En svensk marknadsplats som Ebay köpte upp 2006 för 365 miljoner kronor. På senare år har det dock inte gått lysande och omsättningen har minskat konstant sedan 2010.
Läs mer: http://www.ehandel.se/Tradera-aaterg...lust,4291.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Frågan är om det är försent. Jag var en mycket flitig användare av tradera för några år sedan men efter att det mer och mer blev en sorts virtuell galleria så tappade jag intresset och jag verkar inte ha varit ensammen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vad skulle de behöva göra enligt dig för att utvecklas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blocket och Fyndiq nämns som konkurenter, men de olika Köp o sälj-grupperna på Facebook har säkerligen tagit en del av den marknaden också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
eBay gjorde samma misstag i USA. Alldeles för giriga och tog avgifter för allt möjligt. Folk valde att gå tillbaka till Craigslist och andra sajter istället. Både eBay och Tradera var tidiga med deras framgånger...men nu finns det så många andra alternativ för säljare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror man måste försöka komma tillbaka till sin ursprungsskepnad så fort som det bara går, jag har själv sålt en hel del saker genom olika köp&sälj-grupper på Facebook men har även använt Blocket på sistonde. Går jag tillbaka två år så använde jag uteslutande Tradera på grund av att de hade en sån oerhört massiv skara användare.
Om de vill ha kvar ordinarie butiker som säljare så borde de avskärma dem från övriga auktioner. Ge det ett fancy name i stil med "Tradera Retail" och gör det möjligt att filtrera bort ur sökningarna/siten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|