FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mer går att läsa här.
Jag köper argumenten som presenteras till namnvalet och tycker det känns rimligt att nästa version blir PHP 7. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppas bara de lärt sig av Python och inte gör allt för stora förändringar på en gång. Fast å andra sidan finns det väl ingen som INTE vill ha ett modernare PHP-syntax.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rejält förbättrad
- Objektorientering - (semi)kompilering - Starkare typning står på min önskelista. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bättre möjligheter att skriva "CodeBehind" i webbapplikationer vore inte fel heller, så man precis som i många andra programspråk kan separera koden i flera skikt. Då blir webbsidorna "renare" med bara HTML-kod och PHP-koden kan läggas i en egen fysisk källkodsmodul så koden blir tydligare och enklare att hantera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Sen börjar ju allt mer flyta ut på front-end (om man inte behöver tänka SEO) så att back-end ändå bara blir ett enda JSON-API utan några vyer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker de gör ett strålande jobb med att driva PHP framåt. Deras demokratiska förvaltningsmodell är ett bevis för att FOSS lever och frodas. Rent tekniskt så är PHP något helt annat idag än för 10 år sedan - det har varit en fantastisk utveckling!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|