FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Igår anordnades det en auktion för domänen .GLOBAL i London. Ganska många gick för över 1000 dollar stycket. Ett tecken på att försäljningarna av de nya TLD:erna börjar lossna lite?! Exempel på försäljningar: - Banking.global: 12000 dollar (wtf!) - Sports.global: 8000 dollar - Flights.global: 5000 dollar - Buy.global: 4600 dollar - Adult.global: 2500 dollar - Video.global: 2400 dollar - Mobile.global: 2200 dollar - Call.global: 2000 dollar - Healthcare.global: 2000 dollar - Property.global: 1900 dollar - Ads.global: 1500 dollar Oväntat höga bud måste jag säga.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med tanke på vilka ord det handlar om så är det ju struntsummor. Det innebär att de flesta domäner är tämligen värdelösa i dagsläget men visst kan det förändras framöver.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Motsvarande .INFO genererar ungefär motsvarande priser, fast domänen har hängt med i tretton år. Loan.info såldes i år för 6400 dollar. Iofs är .INFO okänd för sitt låga andrahandsvärde. .COM går däremot inte att jämföra med. Det är som att jämföra en Ferrari med en gräsklippare. .COM brukar vara uppåt hundra gånger dyrare än .NET på andrahandsmarknaden.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Behöver verkligen varje ny TLD och auktion en ny tråd? Kan vi inte hålla alla dessa till en tråd istället? Informationen har ju redan postats på 100-tals forum och domänsajter tidigare. Lite som att sitta och klistra in sedo's veckoförsäljningslistor, fast 10 per tråd.
Inget illa menat, men med tanke på hur strikta reglerna är i övriga avdelningar på wn och oviljan att öppna upp för förändringar så fattar jag inte riktigt. Jag förstår att vissa här vill haussa upp dessa nya tld:er men... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det är så lite aktivitet på WN numer att mina trådar syns märker jag.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Men jag är inte den som är den. Eftersom det stör åtminstone dig kör jag fortsatta domän-uppdateringar i den befintliga "Nya gTLD-tråden".
Lite intresserad verkar du ju vara eftersom du uppenbart läser (trots ganska beskrivande ämnesrubriker). ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker också att det är intressant med all info om nya TLDer!
Är väl bättre att det är lite liv i största svenska forumet än att det bara kommer ett nytt inlägg i veckan också tycker jag. Själv skriver jag inte en tiondel av det jag skulle vilja ta upp med andra i branchen här på wn då det är mycket mer liv på andra stora engelskspråkiga forum. Dessutom så blir ju allt som är av egenintresse för mej oftast raderat här. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||