FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Tänkte bara dela med mig av en konstig säljrutin som jag fick uppleva just precis. Planen var att öka vår bandbredd på företaget till 100/100mbit. Ringde Bahnhof, pratade med en säljare. Gav mitt kundnr och han hänvisar till vår säljkontakt, som jag inte ens minns att vi haft. Han försöker ringa personen och flytta mig i växeln. Då får han veta att personen har semester, men ger mig telefonnr och mail så jag kan kontakta honom själv. Frågade ifall inte han kunde ta min order? men det var han inte alls sugen på och förklarade att de hade vissa rutiner. Så nu måste jag som kund jaga efter en säljare på bahnhof som har semester. Jag gillar bahnhof, det har fungerat bra men deras säljrutin får mig att fundera på att byta till en leverantör som vill sälja. Är detta standard eller bara en kass rutin? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma även på Telia tyvärr....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Wow, allt för provisionen och arbeta så lite som möjligt med "andras saker".
Kvalite på kundvåren... nötter! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, detta beror sannorlikt på att de har ett provisionssystem som gör att säljaren enbart får provision från "sina" kunder och 0 i ersättning när denne hjälper andra säljares kunder, jag har samma erfarenhet från IBM, när jag var kund där, men hamnade hos fel säljare.
Det är inte konstigt att säljare har provision, men provisionen måste grundas på det värde de levererar till kunden, inte på fyrkantiga och föråldrade principer som missgynnar servicenivån till kunden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|