Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bahnhof konstig säljrutin?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-23, 08:30 #1
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Standard Bahnhof konstig säljrutin?

Hej,

Tänkte bara dela med mig av en konstig säljrutin som jag fick uppleva just precis.
Planen var att öka vår bandbredd på företaget till 100/100mbit. Ringde Bahnhof, pratade med en säljare. Gav mitt kundnr och han hänvisar till vår säljkontakt, som jag inte ens minns att vi haft.

Han försöker ringa personen och flytta mig i växeln. Då får han veta att personen har semester, men ger mig telefonnr och mail så jag kan kontakta honom själv.

Frågade ifall inte han kunde ta min order? men det var han inte alls sugen på och förklarade att de hade vissa rutiner.

Så nu måste jag som kund jaga efter en säljare på bahnhof som har semester.

Jag gillar bahnhof, det har fungerat bra men deras säljrutin får mig att fundera på att byta till en leverantör som vill sälja.

Är detta standard eller bara en kass rutin?
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-23, 10:15 #2
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 268
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 268
Samma även på Telia tyvärr....
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-23, 10:39 #3
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Citat:
Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
Samma även på Telia tyvärr....
Vet inte om det fortfarande är så men när jag hade 3 så var det också så att jag hade en specifik "kontaktperson".
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-23, 11:08 #4
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Wow, allt för provisionen och arbeta så lite som möjligt med "andras saker".

Kvalite på kundvåren... nötter!
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-23, 15:34 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Ja, detta beror sannorlikt på att de har ett provisionssystem som gör att säljaren enbart får provision från "sina" kunder och 0 i ersättning när denne hjälper andra säljares kunder, jag har samma erfarenhet från IBM, när jag var kund där, men hamnade hos fel säljare.

Det är inte konstigt att säljare har provision, men provisionen måste grundas på det värde de levererar till kunden, inte på fyrkantiga och föråldrade principer som missgynnar servicenivån till kunden.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017