FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Blev lite orolig idag när jag insåg att på nåt sätt kan man få till det så binero inte fakturerar domäner. Idag deaktiverades två av mina domäner trots att alla min räkningar var betalda.
Det verkar som om man flyttar in domäner i deras system så måste man aktivera förnyelse/fakturering av dessa. Det står att dom skall faktureras men icke. Jag har fortfarande inte förstått vad som hände. Blä!
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - Bilverkstad - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har bara problem med Binero när det gäller domänhantering. Dom fakturerar för domäner man inte längre har kvar, dom har inget tydligt sätt i kontrollpanelen att visa om en domän är på väg att gå ut, så det är väldigt lätt att missa domäner.
Glesys har en grymt lättöverskådlig domänhantering där det är väldigt lätt att se status på domäner etc, och man behöver inte oroa sig för att tappa domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
@Thomas: Man kan ställa in så att domäner inte faktureras. Men i utgångsläget faktureras de, alltså måste man göra ett aktivt val för att de inte ska faktureras.
Vad som hänt med dina domäner är svårt att svara på utan att en tekniker fått gräva i frågan. Om du inte redan gjort det, hör gärna av dig till [email protected], 0771-240800 så kikar de på det. Om du redan har ett ärende, pm:a gärna ärendenumret, så ska jag kika på det. @fabian: I kontrollpanelen, menyval domän & webbplats->domänhanteraren, kan du enkelt se när det är dags att förnya en specifik domän. Även under administration->abonnemang->förnyelse kan du se när domäner behöver förnyas. När det gäller fakturering för domäner som inte ligger kvar hos oss är det en periodiseringsfråga. Vi kör med jämna mellanrum en kontroll som känner av om domäner inte längre finns hos oss. Efter den kontrollen körts faktureras de inte. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Som du ser på bilden står det "Status OK" samt "faktureras" men i själva verket var domänen deaktiverad. Att dom listas överst på bilden är för att jag sorterat på förnyelsedatum.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - Bilverkstad - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Då är det fråga om någon form av hicka i systemet. Om du PM:ar ditt kundnummer ser jag till att support börjar gräva i frågan imorgon bitti.
Vi beklagar strulet. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det där verkar vara något som återkommer:
http://www.wn.se/t33914.html http://www.wn.se/t1058883-15-2.html Det kan nog vara den nya "motorn" som behöver putsas upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som har fått deras bulktransfer verktyg att fungera, någonsin?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har funkat tidigare men nu funkar den inte... typiskt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Bulktransferverktyget har hittills funkat fint och vi har inte fått några indikationer på att det skulle vara problem med det.
Maila gärna [email protected] med detaljer som vilka tld:s det rör sig om, hur många domäner etc så våra tekniker kan gräva lite och se om problemet går att återskapa och sen lösa. Strul med verktyg är vi tacksamma om vi får så mycket info som möjligt om. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|