FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Kommer du gå och rösta? | |||
Absolut |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 71.43% |
Nej, inget för mig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 28.57% |
Antal röster: 14. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den 25 maj 2014 är det EU-val i Sverige. Då väljer vi 20 ledamöter som ska representera oss i Europaparlamentet i fem år.
Hur går tankarna kring detta val och planerar ni att gå och rösta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag som bor utomlands har fått röstkort för poströsta. Men krävs att det bevittnas av 2 pers eller man går till ambassad / konsulat så vet inte om man ska orka lägga den tid eller inte. Känns inte värt lägga 1000-2000eur i tid för kunna rösta i EU val. Är så efterblivet inte kunna rösta online med BankID
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Någon som har koll varför man ännu inte kan rösta med BankID, har för mig att de pratade om att det var på G
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Själv brottas med motsvarande problem (även om min timlön sannolikt är betydligt mer boskaps-artad). Hade jag bott i Bangkok hade jag förmodligen röstat, men nu får det vänta till Riksdagsvalet.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Bara så löjligt behöva bevittnas av 2 pers, kan inte tänka mig att så många snor andras röstkort som skickas till personer utomlands. I vilket fall kan dom lika väl kladda i 2 namn för kan aldrig hela mitt liv dom kontrollerar det.
Så bara någon jävla idiot till byråkrat som vill göra saker som jobbiga som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Det är lite löjligt men de maffiosos som skulle försöka detta är inte så många att de kan påverka valresultatet i nämnvärd omfattning. Jag själv har alltid posträstat, i hela mitt liv. Det vore perfekt att kunna logga in med bankID och få det gjort på ett smidigt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Du kan ju göra en hel del andra saker med BankID, ta lån etc, det hade varit mer värt hota någon för istället för lyckas få en värdelös röst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Trodde aldrig att jag skulle göra det men i dag röstade jag faktiskt för första gången på tiotals år.
Röstade på Moderaterna för jag gillar faktiskt EU trots allt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()