FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Din fråga är ju besvarad.
Fakturor betalas de facto på 30 dagar och många har rutiner anpassade efter det. Bara för att det råkar stå något i ditt avtal betyder det inte att den som tecknade det lagt ner någon större tanke på dina betalningsvillkor. Enklast är givetvis att du själv anpassar dig. I större organisationer tar det oftast tid. Det är vanligt att fakturan kommer in och scannas eller på annat sätt läggs in i ett hanteringssystem. Fakturan ska sedan skickas till rätt person och det kan vara mer eller mindre svårt. Den ska sedan attesteras. Eventuellt också en andra attest. Därutöver ska den konteras och läggas upp för betalning. Det kan vara många personer inblandade och de flesta ser säkerligen ekonomihanteringen som något nödvändigt ont och gör det de måste när de tvingas till det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Sorry, jag svarade faktiskt inte på din fråga. Jag har löst problemet genom att ha det som är standard, och som folk förväntar sig, alltså 30 dagar på mina fakturor.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|