FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hello,
jag funderar på att åka till Kina för lite forskning kring företaget (1 vecka) och sedan ta semester direkt efter detta ca 2 veckor. Frågan jag har nu är, om jag kan ta denna biljett på mitt företag som affärsresa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får troligen ta upp del av kostnaden som kostnad för företaget, men absolut inte hela. Det kommer du få back på om någon frågar. Så, ta 1/3 av resekostnaden i ditt företag. Allt annat är privat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Flyg kan företaget ta, och 1v hotell och omkostnader. Övrigt nej inte med svensk företag.
Första klass biljetter vet jag inte om dom gnäller över men business klass bör gå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
å andra sida har de väl svårt att bevisa om jag skulle ta 3 veckor hotell på företaget...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Så sant så, bevisbördan ligger helt på naak2803 vid en revision.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skv läser dessutom dina bloggar, twitter och facebook. Så inga selfies på kinesiska muren nu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Ja och 1v arbete och 2v semester är rätt dåligt fördelat med, om man bara tog 1-3 extra dagar hotell och lät företaget betala det så hade det inte varit så extremt.
Men att försöka få in 2v hotellkostnad för privatsemester nja det bör man passa sig för. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|