FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som vanligt så vill trollet inte ens försöka bevisa sina påståenden. Det är mao. ingen diskussion.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Citat:
Att kunna köpa med sig öl hem från shell samtidigt tankar bilen kan knappast bli negativ, eller kunna handla på Maxi samtidigt man handlar annat. Om man bara går tillbaka några år fick man gå till jävla Apotek med dåliga öppettider för köpa lite alevdon. Så monopol är aldrig bra någonstans, enda som kan få det lite sämre är bidragstagarna som inte vill betala för sin egen service. Men dom är ändå en belastning för samhället, ingen mening bedriva saker med förlust eller låta andra betala. Det är bara negativt för ekonomin. Dom butiker som läggs ner blir besparing och dom kunderna får åka handla i annan butik bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ja ekonomi och pengar är allt. Alla ska få betala allt själva till och med spädbarn ska få betala för sin egna förlossning. Dom kommer ju i alla fall till 95% chans att bli dum boskap som samhället går back på.
Sen tycker jag det är dåligt i Sverige att staten har monopol på domstolar osv, jag som har pengar borde kunna bli dömd i en privat domstol och kanske köpa mig fri från straff. Den fria marknaden på domstolar skulle ju bara gynna Sverige, alla där kunderna som inte blir nöjda skulle ju få lägga ner och bara dom "bra" skulle finnas kvar. Och eftersom jag bor massor på hotell och på så sätt har sett världen och ha pengar så är jag bättre än alla er. Nu ska jag åka till Afrika i mitt guldflygplan och skjuta lite utrotningshotade djur för det har jag råd med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Helt rimligt folk betalar för sig, hög statsskuld och ekonomisk kris i världen beror just på folk är en belastning och inte tar sitt egna ansvar och betalar det dom kostar.
Spädbarn var dåligt exempel, det är ju föräldrars ansvar så klart. Deras beslut, inte precis att barnet har något beslut i det. Företag får gå i kk om dom inte kan bedriva verksamhet, dock stat och kommuner kan man bedriva hur dåligt man vill. Nu är du bara löjligt med privata domstolar, även om du i verkligheten kan köpa dig fri och lagar mer eller mindre beroende på land. Det är så i verkligheten. Men jag föredrar mer att byta land istället, bara skifta land för få den lag som passar bäst för olika tillfällen beroende vad man är ute efter. När folk inte behöver ta något eget ansvar blir det kaos, och då blir folk extrem efterblivna boskap som måste vallas hela tiden. Finns ju ingen mening ta ansvar i Sverige, skit i allt fixa så många lån och skulder man bara lyckas sedan gå i personlig kk och låt staten försörja dig resten av livet. Eller gnälla lite på AMS för man inte själv lyckas få ett jobb. Är ju bara komiskt att folk inte ens var myndiga få köpa alvedon i vanlig butik för några år sedan, Sverige.... Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan inte både Ara och patrikweb försöka hålla sig lite mer till ämnet... Det börjar klia i modereringsfingrarna
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nej den tyska djurskyddslagen har jag inte pratat om, utan den danska. Varför tar jag då fram ett sådant påstående, jo helt enkelt för visa tycker att vi ska göra som de gör i Danmark.
Men oavsett detta har vi som sagt olika åsikter kring en dubbelbeskattning av visa produkter. Om vi ska ha en extra sockerskatt, ska vi då också ta extra betalt för ketchup, inlagd gurka, rödbetor på burk, juicer. Var dras gränsen? Anser man att en dubbelbeskattning är bra förutom att mer pengar kommer in i stadskassan så tycker jag personligen att man ska ha belägg för detta. Mer i ämnet finns här och kan vara av intresse : http://www.mynewsdesk.com/se/livsmed...rskatter-15747 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
"Och du fortsätter på samma bana tydligen" Ja helt enkelt för att du skriver saker innan du tar fram fakta kring skatter som Danmark tar fram och där du skriver "Det som fungerar bra i Danmark ska vi ta hit också". Ta fram fakta och skriv sedan. Alla har rätt till sin åsikt och jag har nu bett dig med konkreta bevis att det har hjälp Danmark i jakten att bli friskare. Detta trodde jag du hade tagit fram under natten eftersom det har tagit sådan lång tid med ett inlägg. Nej jag slutar min inlägg här, för mig är det märkligt med personer som har en slutledningsförmåga som anser att extra beskattningar är bra för landet för friskare folk när det inte finns någon fakta kring detta. Men som sagt stadskassan fick in ett antal kronor i alla fall. Nej som sagt är det bra med olika åsikter så att andra får dra sina egna slutsatser. Visa vill ha punktskatt på saker för att minska konsumtionen och få folk att handla i exempelvis Danmark och Tyskland. Visa vill ha punktskatt på fett och socker men som inte visar någon effekt då personerna som har det lågt ställt väljer varor av sämre kvalité för att kompensera priset. Högre punktskatter drabbar alltid i slutändan de som har minst pengar att leva med. Men visst, en del vill leva i ett sådant samhälle. Senast redigerad av Ingo den 2014-04-08 klockan 07:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
De som har minst pengar att leva med är också en grupp som ofta utan vetskap får alldeles för mycket socker, salt och fett genom maten. Eftersom produkterna de köper ofta slåss med just priset så är väl en logisk följd att dess producenter också försöker minska skattetrycket på produkten genom att minska ingredienser med högt skattetryck. Eftersom du själv villa ha fakta så undrar jag varifrån du tagit exemplet att punktskatt på fett och socker inte har någon effekt? Jag kikade lite på vetenskapliga artiklar inom ämnet och det verkar inte finnas någon som stödjer din teori om att det skulle sakna effekt men väl en handfull som pekar på motsatsen ... Ett par källor: * Finkelstein, E.A., Zhen, C., Bilger, M., Nonnemaker, J., Todd, J.E. (2013). Implications of a sugar-sweetened beverage (SSB) tax when substitutions to non-beverage items are considered. J Health Econ , 32.1, 219 - 239. * Zhang, Q., Jones, S., Ruhm, C.J., Andrews, M. (2013). Higher food prices may threaten food security status among American low-income households with children. J Nutr , 143, 1659 - 1665. * Briggs, A.D.M., Mytton, O.T., Kehlbacher, A., Tiffin, R., Rayner, M., Scarborough, P. (2013). Overall and income specific effect on prevalence of overweight and obesity of 20% sugar sweetened drink tax in UK: econometric and comparative risk assessment modelling study. Brit Med J, in press Om du är intresserad av faktiska studier är det lätt att hitta många fler. Sen om man principiellt är emot punktskatter behöver man ju inte forma några åsikter av det men då blir det ju lättare att säga det rakt ut än att försöka argumentera på andra premisser.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nej den här tråden blir bara roligare o roligare. Bäst vi sätter stopp. Men det är kul Clarence att du är på G ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|