FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo men största utbud är ändå det lägre prissegment och det som är största utbud, och ofta det som står framme genomsnitt i Sverige.
Så det jag menar är att Systembolaget ändå har kundgrupp som tänker mer på pris, och många köper ju box viner idag till och med. Det säger en del om kundgruppen. Om nu 90% av alla systembolag försvinner visar det ju att deras affärsmodell inte funkar? Att kunden inte alls vill ha det dom erbjuder? Utan har kunderna endast pga. monopol. Sedan 4212 beställningssortiment och 1809 finns i butik. Så stor del är faktiskt beställning. Sedan ett snabbt exempel emot en Sth butik emot en mindre stad skilde det på från över 400 röda viner i lager emot drygt 100 i mindre ort. Bara som snabbt exempel som visar det ändå skiljer sig emot storstäderna o dom mindre. Och ja väljer man bo i mindre stad får man acceptera mindre utbud, men av den orsak online butiker med hemleverans skulle varit bra. Så redan idag får dom som bor i mindre städer sämre utbud med monopolet Citat:
Senast redigerad av patrikweb den 2014-04-04 klockan 10:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Citat:
Och att 90% försvinner har inget med fel sortiment att göra. Det har med kostnader, tidigare utförsäljningar och lagar att göra. Återigen, har du helt missat utförsäljningen av Apoteket och hur det blev efter den? Senast redigerad av Westman den 2014-04-04 klockan 13:17 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Låt marknaden styra, varför ska dom i storstäderna ge bidrag till andra städer?
Det med Apoteket är ju anpassning av marknaden, vill folk inte betala mer för ha en butik i en bondhåla får dom väl acceptera det. Allt ska tydligen vara bidrag i Sverige, så synd om folk om dom hade fått anpassa sig till verkligheten och inte kunna leva på olika bidrag. Om en butik inte kan gå runt så får man lägga ner den, så är det. Folk har bosätt sig frivilligt så får dom acceptera utbudet som finns. Sedan kan väl du om du vill det lägga 5000 extra varje gång du handlar på Apotek eller Systembolag i bidrag till småstäder då. Men låt folk som inte vill det slippa. Enda som blir rättvis för alla är en frimarknad. Lär vara samma utbud för alla med online, så där kan du inte säga något. Enda skulle vara dyrare frakt eller längre leveranstid men det är ju rätt naturligt om man bor riktigt off. Citat:
Senast redigerad av patrikweb den 2014-04-04 klockan 14:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Fram till 22 finns det öppna apotek förhållandevis nära jämfört med när ett enda apotek i Stockholm fanns att tillgå sena kvällar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag har dålig koll på Stockholm och vet inte när apoteken stängde förut men i Västerås var det flera som hade öppet till 20.00 på vardagar och i Uppsala 21:00 (förutom jourapoteken). Precis som med andra affärer så anpassade sig faktiskt Apoteket till andra öppettider om än bland de sista. Öppettiderna i storstäder har blivit bättre men att få tag i t.ex. speciell migränmedicin är numera ett hästjobb jämfört med förut. Likaså om man behöver speciell antibiotika. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
@patrik trodde du bara köpte vin på dyra restauranger eller via dyr room servcie, eller kanske gratisdricker i något extrafint viprum på något väldigt exklusivt ställe.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Men det har inget med att man inte vill kunna ha vin hemma eller dricka vin hemma och kunna köpa det när man vill. Jag dricker alltid ett glas rödvin till badet varje dag dom gångerna jag faktiskt är hemma. Nu bor jag ju inte i ett land med monopol så har alla fall frihet handlar var jag vill o när jag vill. Dom gångerna man är i något Arab land får man klara sig på hotellet eller vissa restauranger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||