FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla svar, väldigt uppskattat.
Med fakturor från 2010 så syftade jag om man kunde kvittera bort momsen, vilket är den skatt som ska betalas i dag. Bolaget fick ekonomiska svårigheter förra året. Istället för att lägga ner verksamheten och på så sätt påverka befintliga kunder så användes momskontot som buffert i hopp om att ekonomin skulle ta fart. I januari månad fakturerades strax över de belopp som hade lånats av momskontot, vilket jag hade hoppas skulle lösa problemet. Dessa fakturor har dock inte betalas än, trots påtryckningar, något jag förklarade för skatteverket i min ansökan om anstånd. Jag tycker fortfarande att det verkar lite märkligt mer inbetalningen. Vet att jag var sen med att betala skatten privat förra året (då jag bodde utomlands och hade all post eftersänt). Skatten skulle in den 12:e Mars, men betalades inte förrän den siste April, något som enligt damen jag pratade med på skatteverket var helt okej. Jag fick en påminnelse, men inget mer. De borde väl fungera på samma sätt för företaget? Om så är fallet så löser de hela sig i slutändan då utbetalningarna för Adsense är tillräckligt stora nästa månad för att betala av skulden. Ska även ta en titt på checkräkningskredit hos min bank. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, då verkar det inte vara någon panik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du skickat påminnelse och inkassokrav till dina kunder? Ansök om betalningsföreläggande så du får fart på kunderna
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|