FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Afrika, mellanöstern och asien är typiska turistorter för svenskar. Du nämnde två stycken kontinenter liksom. Fyrstjärnigt eller till och med femstjärniga hotell imponerar mig inte. Om du är medveten om hur hotell betygssätts (bland annat får du mindre avdrag om toalettpappret är vikt när du kommer till hotellet) så är stjärnorna inte alls speciellt viktiga. Har bott på hotell med fyra stjärnor där rummen är finare än vissa femstjärniga och hotell-personalen är mycket trevligare dessutom. Men jag lägger ner diskussionen här för att efter ha läst igenom dina diskussioner med vänner på facebook så förstår jag varför de slutar kommentera dina bilder liksom. Troll och hoppas verkligen att du ändrar uppfattning någon dag. För att du själv ska må bättre! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beror vilka ställen man väljer, man behöver ju inte välja turistställen eller charterhotell och resmål. Turister brukar trängas ihop på vissa ställen genomsnitt och på enstaka länder i dom regioner.
Ser man till helheten så är det väldigt lite svenskar i dom kontinenter, även om enstaka länder är extrema turistmål där. Och har inte sagt att alla 5 stjärnors hotell är bra, vissa skulle jag nog inte ens klassa som 3. Väljer man exempel Kempinski och Hilton brukar dom ligga rätt genomsnitt nivå. Mariott kan dock skilja en hel del mellan länder och hotell som exempel. Fast väljer man hotell som har listpris på 400-500EUR natt för billigaste standardrum vet man vad för nivå på gäster som normalt bor där och samtidigt folk som ställer mer krav och har koll. Fast bara för betygsystem långt ifrån bra idag så kan man inte säga att 5 stjärnor är genomsnitt sämre än 4. Bara för det finns enstaka dåliga 5, samma sak det finns flera 4 som max skulle räknas som 3. Nog inte jag som behöver ändra uppfattning,eftersom vanligt folk inte vet vad man pratar om. Så länge man inte upplevt bättre så vet folk inte, du kan bara kalla saker sämre av det du har efteranhet av och upplevt. Så knappast jag skulle må bättre behöva jobba hela livet, gå upp tidigt varje morgon och trängas i regn o kyla. Och behöva trängas i kö o äta sunkig mat. Väldigt populärt att pensionärer flyttar utomlands eller har ett hus utomlands, finns ju en orsak till det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Patrik borde installera en trollvakt på sina enheter.
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Under de år jag varit medlem här har Patrik lärt mig: 1. Du tillhör gräddan av svenskar pga att du har en plånbok modell grosshandlarsize. 2. En majoritet av oss andra svenskar är patrask, idioter, pöbel eller renatav djur. 3. Turistdestinationer är svennigt, liksom mycket annat, exempelvis Armani?! 4. Skatterna borde slopas helt (eller nästan). Den som inte arbetar skall heller inte äta. Att betala skatt är likvärdigt med att spola ner pengarna på toaletten. 5. Den enda svenska turisten som INTE är "patrask" är du själv. 6. Du gillar att bo fint och sedan skriva om det så vi också vet. 7. En liten film du kanske redan har sett: https://www.youtube.com/watch?v=KQ902HiNjfc
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bra lista. Men du glömde några. 8. Man kan härleda alla problem i världen till skatter. Oavsett om det är någon som behöver hjälp med hur man ordnar sendmail så kan man lita på att Patrik ger en uppläxning i skatter och att folk är pöbel. 9. Du är ensam. Av dina facebookbilder så är majoriteten av bilderna egobilder, foton på tomma hotell och lokaler, som om du skryter om lyxen. (likt en svenne som aldrig sett pengar förut). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hehe
![]() Nu får vi ju ha vilka åsikter vi vill beträffande skatter vi vill (och politik för den delen) vi och tro mig, jag unnar varenda hårt arbetande småföretagare ekonomisk framgång. Dock är du (Patrikweb) rätt hyfsad på att "sticka ut hakan", så lite skit från pöbeln och patrasket får du nog ta, haha.
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Älskar att alla bemöter Patriks synpunkter inte med rationella motargument utan med hån.
Faktum kvarstår att ingenting är gratis, förutom möjligen luft och havsvatten - och stödjer man tvångsbeskattning så stödjer man i vissa fall stöld. Det går inte att bortförklara och bör vara utgångspunkten från framtida skattediskussioner. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Om skatt är att likställa med stöld, undrar jag spontant hur man skall klassificera den grupp välställda som roffar åt sig på vår jord utan ett uns eftertanke beträffande naturtillgångar, lokalbefolkningar och miljöpåverkan och demokrati. Nu kanske det måste inflikas att jag självfallet inte jämställer rik med skurk. Det finns nog ungefär lika många skitstövlar bland fattiga, procentuellt räknat. Bill Gates är ett lysande exempel på en svinrik men verklig filantrop.
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En fjärdedel, 80% minst för rika om man räknar allt som är skatt. Listan på alla skatter i Sverige är lång.
Och folk kan väl betala sin egen utbildning, sjukvård och så. Då blir det helt rättvist istället för rika ska behöva betala för alla övriga alltid. Så skatt är ju aldrig rättvist, så ren stöld är bra ord och parasiter för dom som tar emot. Stat kan låna ut pengar till utbildning och så, men totala kostnaden för personens utbildning ska bli egen post på den personens "skattekonto" Vadå rika som roffar åt sig? Kallas ägande rätt, äger man marken ska man ju äga den. Om du ska se det så vem ska bestämma att ett land ska äga sitt eget land och mark? Många länder har tagits med krig och våld, så ditt argument är dåligt då befolkningen i sig är lika ansvariga då. På prat om Bill, Microsoft lär vara bland dom top 100-1000 företagen i grov skatteplanering. Och den nivå på förmögenhet han har kan han ändå inte slösa upp. Efter en viss summa i Sverige får du inget mer för skatten än i Thailand. Sverige är ju ett land som lever över sina tillgångar och ändå rånar dom rikaste samt bolagsskatt. Så visar ju hur stor del av befolkningen som faktiskt bara är en negativ kostnad. Företag hade fått gå i konkurs med sådana minus resultat eller göra sig av med negativa kostnader. Rika betalar antal miljarder och ändå funkar inte samhället, så det kan ju en unge räkna ut att det finns stor del befolkning som får mer än dom betalar då. Enda rätta är folk går anpassa sin levnadsstandard dom själva kan betala för. Stor del av EU lever över sina tillgångar. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|