Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

King flyttar till lågskatteland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-26, 11:28 #1
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Att bara ta emot hjälp hela tiden eller låta andra få betala hela tiden finns ett ord för parasit, så handlar inte om enstak hjälp hit och dit då. Hade folk från grunden tagit eget ansvar istället för gnällt på staten för deras problem så hade saker funkat mycket bättre.

Folk som flyttar till Norge är smarta, dom tar ansvar för sitt liv. Istället för gnälla på staten för att dom själva är värdelösa och inte får något jobb.
Och det finns jobb att ta och tåg att pendla med om man verkligen vill jobba.

Men folk tar inte "vilket jobb som helst" dessa dagar och det verkar tyvärr vara okej att man tänker på det sättet.
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-26, 11:36 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Jag trodde att Johan Staël von Holstein var Sveriges "sosse-hatare" numero uno.

Jag har tvingats tänka om. Han är nummer två.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-26, 12:22 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Såg nu det handla om blindtarmsoperation, exakt samma operation jag betala för en person på privatsjukhus.

Och då fick han vara kvar flera nätter, tror det var 3-5 nätter totalt.

Dock betalade jag bara 3600EUR för hela operation och dom nätter, då ingen försäkring eller så.

Men USA har säkert lite mer saltade fakturor sett till landet. Då flesta ändå har privat sjukvårdsförsäkring.

I vilket fall är den totala kostnad lägre än skatt, samt en bättre privat sjukvårdsförsäkring ändå billigare än skatt.

Men att Sverige skulle vara billigare i genomsnitt tror jag inte.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-26, 13:40 #4
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Hoppas den dagen kommer när det visar sig att patrikweb har fått alla sina pengar av sina föräldrar och att han bara är född med "tur".
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-26, 18:39 #5
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
patrikweb:
Nu var det några år sen du flydde Sverige. Men med Alliansen vid rodret så har en hel
del hänt för oss företagare.

De största vinsterna är förstås den sänkta bolagsskatten och arbetsgivaravgiften för
unga. Det finns mycket kvar att göra. Men det Alliansen gjort under 7 år är mer än vad
sossarna gjort för småföretagen de senaste 50 åren.. Sossarna har bara satsat på de
stora industrierna, d.v.s Volvo, SKF, LKAB, etc. Småföretagen har setts som ett nödvändigt
ont för att ägarna inte ska behöva gå på bidrag.

22% bolagsskatt är lågt. I jämförelse med andra industrinationer i EU så är det på en
behaglig nivå. Självklart vill man ha 0% men man måste vara realistisk. Skatten behövs -
särskilt för att kunna bygga upp t.ex. den av sossarna förstörda Försvarsmakten.

Skatten ska alltid debatteras och ifrågasättas för att kunna påverka politikerna i rätt riktning.

Statligt och kommunalt anställda får aldrig någonsin tro att de är "set for life". De ska kunna
konkurrensutsättas och rationaliseras bort, precis som på vilken arbetsplats som helst.

Men man måste vara realistisk i debatten.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-26, 18:59 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
patrikweb:22% bolagsskatt är lågt. I jämförelse med andra industrinationer i EU så är det på en
behaglig nivå. Självklart vill man ha 0% men man måste vara realistisk. Skatten behövs -
särskilt för att kunna bygga upp t.ex. den av sossarna förstörda Försvarsmakten.
Det är väl inte riktigt sant. Alliansen har fortsatt dra in på försvaret så ingen större skillnad där (förrän nu efter Krim-incidenten då vilken blåsts upp bortom all rimlighet av media och västvärlden). Vi kan inte satsa på att kunna försvara Sverige som stat dock, vi kan satsa på att ha ett modernt försvar som gör nytta i internationella insatser precis som Alliansen också gjort.
Oläst 2014-03-26, 21:58 #7
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
En nyhet kom precis in: "1 041 056 st företag i Sverige flyttar INTE till lågskatteland i år heller. De behöver inte göra det eftersom det går bra för dem. Faktum är att det går bra för hela landet. Folk mår bra. Företag tjänar pengar. Saker fungerar smidigt och effektivt. En överväldigande majoritet av företagsledare, välbetalda akademiker samt strategiskt viktiga yrkesmän väljer också att stanna kvar i landet. De trivs. Trots att de får betala lite mer i skatt än i vissa andra länder så är de tacksamma för den servicenivå man får i Sverige."

Nej det är kanske ingen nyhet som får stora rubriker men inte desto mindre är det sant.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 03:32 #8

Beror vilka ställen man väljer, man behöver ju inte välja turistställen eller charterhotell och resmål. Turister brukar trängas ihop på vissa ställen genomsnitt och på enstaka länder i dom regioner.

Ser man till helheten så är det väldigt lite svenskar i dom kontinenter, även om enstaka länder är extrema turistmål där.

Och har inte sagt att alla 5 stjärnors hotell är bra, vissa skulle jag nog inte ens klassa som 3.

Väljer man exempel Kempinski och Hilton brukar dom ligga rätt genomsnitt nivå. Mariott kan dock skilja en hel del mellan länder och hotell som exempel.

Fast väljer man hotell som har listpris på 400-500EUR natt för billigaste standardrum vet man vad för nivå på gäster som normalt bor där och samtidigt folk som ställer mer krav och har koll.

Fast bara för betygsystem långt ifrån bra idag så kan man inte säga att 5 stjärnor är genomsnitt sämre än 4. Bara för det finns enstaka dåliga 5, samma sak det finns flera 4 som max skulle räknas som 3.

Nog inte jag som behöver ändra uppfattning,eftersom vanligt folk inte vet vad man pratar om. Så länge man inte upplevt bättre så vet folk inte, du kan bara kalla saker sämre av det du har efteranhet av och upplevt.

Så knappast jag skulle må bättre behöva jobba hela livet, gå upp tidigt varje morgon och trängas i regn o kyla. Och behöva trängas i kö o äta sunkig mat.

Väldigt populärt att pensionärer flyttar utomlands eller har ett hus utomlands, finns ju en orsak till det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 07:27 #9
Supermoderator

Supermoderator

Patrik borde installera en trollvakt på sina enheter.
Oläst 2014-03-27, 08:12 #10
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Under de år jag varit medlem här har Patrik lärt mig:

1. Du tillhör gräddan av svenskar pga att du har en plånbok modell grosshandlarsize.

2. En majoritet av oss andra svenskar är patrask, idioter, pöbel eller renatav djur.

3. Turistdestinationer är svennigt, liksom mycket annat, exempelvis Armani?!

4. Skatterna borde slopas helt (eller nästan). Den som inte arbetar skall heller inte äta. Att betala skatt är likvärdigt med att spola ner pengarna på toaletten.

5. Den enda svenska turisten som INTE är "patrask" är du själv.

6. Du gillar att bo fint och sedan skriva om det så vi också vet.

7. En liten film du kanske redan har sett: https://www.youtube.com/watch?v=KQ902HiNjfc
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017