FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du har rätt i både punkt ett och två, jag hade inte fakturerat kunden för tiden den tar nu men jag hade samtidigt informerat kunden bör betala för tiden därefter, du ger hen en chans att fundera en gång till innan han försätter med ärendet, du kan även tala om för kunden vad priset är per timme
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bara att bestrida den fakturan som kommer in. Denna kund är nog lite bitter över att firman inte gick som planerat och försöker få tillbaka lite pengar förmodligen, men din tid går inte att ta tillbaka och för att kunna kräva in dessa pengar skulle denna man behöva gå hela vägen till TR och där kommer du få rätt med 99,999%
Så lämna detta bakom dig och ignorera all post från det företaget, polisanmälan skulle nog passa fint om du orkar så du kan påvisa att du inte godkänner det sättet att hantera affären på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skrev tillbaka till kunden igår morse, mycket konkret och sakligt. Har ej ännu fått svar från kunden, så vet inte om det bådar gott eller dåligt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
detta verkar vara en typisk "idiotkund" som inte vet vad de håller på med. Man brukar ha 2-4 veckor på sig att testa innan leveransen anses fullbordad. Har de väntat över ett år med att återkomma så är det normalt en helt ny beställning. Dessutom är allt arbete som inte är tydligt specificerat som ingående i fastpris helt enkelt arbete på löpande räkning. Man ska ALDRIG göra jobb "för att vara snäll" till kunder, agera professionellt i alla lägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen,
Nu har kunden skickat en påminnelsefaktura på den fakturan som jag bestridit. Förstår inte hur de tänker... Men på påminnelsefakturan gäller som tidigare att det är en fakturamottagare som utgörs av mitt eget namn + namnet på mitt handelsbolag. Vilket alltså är en ogiltig fakturamottagare. Vad ska jag göra nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Bestrid igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Instämmer, bestrid igen!
Bestrid både för dig personligen och för handelsbolaget separat. Så det inte råder någon som helst tvekan om att du bestridit från båda. Det verkar vara en helt oseriös kund så gör aldrig mer affärer med dem över huvud taget! Lova INGET! Om de skickar igen så bestrid direkt, hela tiden. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-03-17 klockan 17:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kanske inte vore fel med en polisanmälan, man får inte skicka fakturor hur som helst.
Skulle det dyka upp inkassokrav (från inkassobolag) kan du anmäla detta till Datainspektionen då det inte är förenligt med god inkassosed. Vänder de sig till Kronfogden bestrider du dit. Längre än så borde det inte gå, men därefter är det stämning i Tingsrätten...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Polisanmäl samt bestrik fakturan med REK (endast en gång), sedan när skiten går till inkasso så kontaktar du inkassobolaget o säger att du bestrider fakturan o förklarar läget bara så läggs fakturan på is
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|