Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Aftonbladets Politism.se attackerad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-14, 15:40 #21
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS Visa inlägg
SD är ett antidemokratiskt och fascistiskt parti, med toppmedlemmar som antingen springer runt på stan på fyllan med järnrör och skriker åt "babbar" eller predikar utvisning av invandrare i andra och tredje generation (och hela deras släkt) i den interna propagandaradion. Ja, när de inte sponsrar rasistsajter som Avpixlat eller sjunger allsång om Olof Palmes död.

Ingen rök utan eld hörni.
Fast efter som dom lyckats bli 3:e största parti i flertal gånger i mätningar visar det ju att deras politik är mer demokratiskt rätt än V, MP, C, FP, KD om man ska se hur folket väljer.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-14, 16:43 #22
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Om du avser mitt inlägg så betonade jag ordet alla av en anledning.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-14, 19:00 #23
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
SD är ett antidemokratiskt och fascistiskt parti, med toppmedlemmar som antingen springer runt på stan på fyllan med järnrör och skriker åt "babbar" eller predikar utvisning av invandrare i andra och tredje generation (och hela deras släkt) i den interna propagandaradion. Ja, när de inte sponsrar rasistsajter som Avpixlat eller sjunger allsång om Olof Palmes död.

Har sett personer med dina argument flera gånger och hur mycket jag än försöker leta upp någon form av bekräftelse på att det ni säger är sant, så lyckas jag inte.

1) Vet du vad demokrati betyder och isåfall, vad gör SD till antidemokratiska? Dom har ju tagit sig in i regeringen helt enligt just demokratins spelregler.

2) Järnrörshändelsen, är just 1 händelse men denna isolerade enskilda händelsen använder ni som om det vore ett dagligt normaltillstånd av Sverigedemokrater att springa runt med järnrör, och när jag använde lite källkritik och kollade på filmen, så höll dom i ett alurör i 10-15 sekunder i självförsvar och när dom blev anmälda så släpptes alla misstankar mot SD just pga att det var en ickehändelse, så varför klänga kvar med järnrörsargumentet när dom flesta faktiskt har hängt med på vad som egentligen hände?

3) Utvisningsargumentet har jag också hört flera gånger men aldrig någonsin hittat något "bevis" som styrker detta påståendet.

Nu har jag varit sosse i hela mitt liv men jag ser ändå ingen som helst fördel att hitta på saker om SD, är dessutom sjukt allergisk mot personer som dig som vägrar se till fakta och hittar på en egen snedvriden och överdriven bild av verkligheten, era argument är så sjukt grundlösa och infantila att det ni låter som arga fjortisar på skolgården som inte fått sin blöja bytt på flera år.

Fast jag hoppas ju du skämtade eller något så jag inte tappat all hopp om mänskligheten, fast är du 11-12 år så är du förlåten oavsett.

Senast redigerad av JesperA den 2013-11-14 klockan 19:03
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-14, 21:10 #24
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Fast efter som dom lyckats bli 3:e största parti i flertal gånger i mätningar visar det ju att deras politik är mer demokratiskt rätt än V, MP, C, FP, KD om man ska se hur folket väljer.
Att du svarar på detta sätt gör mig besviken, men det förvånar mig tyvärr inte Patrik.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Om du avser mitt inlägg så betonade jag ordet alla av en anledning.
Åsyftade varken ditt eller någon annans tidigare inlägg. Inget illa menat.

Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
... era argument är så sjukt grundlösa och infantila att det ni låter som arga fjortisar på skolgården som inte fått sin blöja bytt på flera år.

Fast jag hoppas ju du skämtade eller något så jag inte tappat all hopp om mänskligheten, fast är du 11-12 år så är du förlåten oavsett.
Tänkte först ge dig ett ordentligt svar och redogöra det du efterfrågade, men tappade plötsligt all lust till det.

Usch. Det är inte utan orsak man inte längre för några diskussioner på WN.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-14, 23:03 #25

Citat:
Att du svarar på detta sätt gör mig besviken, men det förvånar mig tyvärr inte Patrik.
På vilket sätt då? Är ju Svenska folket som röstat. Om ett parti har mycket mer röster än övriga betyder ju det rent politiskt och demokratiskt att folk röstat för deras politik mer än övriga.

Så handlar ju inte något om mig i detta fallet utan så som läget är idag. Och kanske lite magstarkt att kalla ett parti som blivit tredje största i ett land för odemokratiskt.

Sedan är det långt ifrån SD som har politiker som gör dumma eller till och med olagliga saker, och skulle nog säga vid vid större granskning har nog övriga partier mer lik i garderoben än SD har.

Jag personligen har åsikt att som rik har du mer rättigheter i diktaturer än du har i Sverige och har mer "demokratiska" rättigheter där än i Sverige så länge du inte försöker driva politik :P

Sedan lämna jag Sverige eftersom jag ansåg Sverige inte kunde erbjuda mig något, och efter jag flyttat har det inte precis blivit bättre. Ökade ghetto städer och folk skjuter på varandra dagligen.

Sedan kan jag erkänna att jag är inte är för vissa politiska åsikter, enda jag vill göra är ha rättigheten styra mitt eget liv och bestämma över mina pengar. Anser personligen välfärd är för folk som är parasiter som inte klarar betala sin egen välfärd själv.

Innan ni börjar dra upp kommenterar så vet jag hårda vägen ur det känns vara maktlös, har haft väldig nära person som var med mig utomlands som fick åka in på Sjukhus akut och behövde opereras typ direkt men på privatsjukhus och inte hade sjukvårdsförsäkring (Svensk medborgare får bara sjukvård på offentliga sjukhus). Och där dom vägra ge vård eller operation utan betalning innan.

Jag personligen tog hela kostnaden på mig, men minns fortfarande känslan. Men man kan fortfarande göra rätt för sig och betala faktiska kostnaden i en privat försäkring. Eller ta hela kostnaden när det behövs.

Det är fortfarande det som är rättvist. Samma sak att det är rättvist att acceptera att parti har folks röster.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-14, 23:35 #26
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
SD är inte antidemokratiska eller fascister. Att säga något sådant är lika fånigt som att påstå att Vänsterpartiet skulle vara stalinister. Att det sedan finns gott om rötägg i båda dessa partier, bevisar inte motsatsen.

Gudrun Schyman (V) pissade på golvet i en biograf på fyllan. Björn Rosengren (S) gick på porrklubb på fyllan. Anna Lindh (S) och Thomas Bodström (S) lät utvisa två personer att torteras i Egypten. Sven Otto Littorin (M) köpte sex. Mona Sahlin (S) lät skattebetalarna betala semesterresan. Anna Sjödin (S) slåss på fyllan utanför Crazy Horse och kallar vakten svartskalle. Håkan Juholt (S) lät skattebetalarna betala hyran. Carl Bildt (M) gjorde skumma affärer i Afrika.

Listan kan naturligtvis göras mycket längre. Jimmie Åkesson har många spritfester, mycket pissande, en del knullande och massor av slagsmål att se fram emot, innan SD är ikapp övriga partier...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 00:53 #27
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:

Ska du inte dra till med nazistkortet också när du ändå håller på? För övrigt är det ytterst märkligt att man envisas med att kalla SD för antidemokratiskt när de blivit demokratiskt valda av svenska folket att representera dem i riksdagen. Det som kan sägas vara antidemokratiskt är övriga partiers politiska bojkott av SD, där man de facto bojkottar de svenska väljare som röstade på SD i det demokratiska riksdagsvalet.

Vet du ens vad fascism är? Förtydliga gärna på vilket sätt SD skulle vara fascistiskt. Utan att kolla på Wikipedia.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 01:29 #28
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
SD är inte antidemokratiska eller fascister. Att säga något sådant är lika fånigt som att påstå att Vänsterpartiet skulle vara stalinister. Att det sedan finns gott om rötägg i båda dessa partier, bevisar inte motsatsen.

Gudrun Schyman (V) pissade på golvet i en biograf på fyllan. Björn Rosengren (S) gick på porrklubb på fyllan. Anna Lindh (S) och Thomas Bodström (S) lät utvisa två personer att torteras i Egypten. Sven Otto Littorin (M) köpte sex. Mona Sahlin (S) lät skattebetalarna betala semesterresan. Anna Sjödin (S) slåss på fyllan utanför Crazy Horse och kallar vakten svartskalle. Håkan Juholt (S) lät skattebetalarna betala hyran. Carl Bildt (M) gjorde skumma affärer i Afrika.

Listan kan naturligtvis göras mycket längre. Jimmie Åkesson har många spritfester, mycket pissande, en del knullande och massor av slagsmål att se fram emot, innan SD är ikapp övriga partier...
Så bra sagt! Och vi får inte glömma alla partimedlemmar som säger att de vill ha bort alla utlänningar så fort kameran är släckt. Vill man ha bevis finns uppdrag granskning som gjorde reportage om valvakorna för något år sedan..
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 05:45 #29
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Så bra sagt! Och vi får inte glömma alla partimedlemmar som säger att de vill ha bort alla utlänningar så fort kameran är släckt. Vill man ha bevis finns uppdrag granskning som gjorde reportage om valvakorna för något år sedan..
Om du menar reportaget från valstugorna där ett par moderater "säger vad de tycker om invandrarna", så är det elva år gammalt.

Jag håller med om att Gustavs inlägg var nyanserat. Flera av de "etablerade" riksdagspartierna har lik i garderoben, inte minst Vänsterpartiet (hade bla täta förbindelser med Sovjetunionen och DDR fram till murens fall) och Moderaterna (hade bla på trettiotalet ett ungdomsförbund med klara dragningar åt nazismen).

Även Sverigedemokraterna har sina lik.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 09:12 #30
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jag har vissa problem i att se hur rasism och islamofobi inte kan vara antidemokratiskt. Att ställa upp på det är att ställa upp på deras världsbild.

Och ja, jag har lika svårt att förstå hur man kan anse att SD inte är ett rasistisk parti. Kärnan i partiet kommer till hög grad från rasistiska/nazistiska rötter (de i nuläget aktiva personerna, inte en helt annan generation i en annan omvärld). De har ett rasistisk partiprogram där vissa uttryck bytts ut för att göra det mer svårtolkat. Till och med partitoppen verkar ha en hel de gemensamt med arga rasist-ungdomar med lite grupptryck på stan (detta är kanske mer en indikation på våldsamt förflutet och mycket ilska, förlåt). Många har om och om igen uttryckt sig otvetydigt rasistiskt i diverse sammanhang (inte ett eller två rötägg av 10 gånger fler folkvalda). Stöd till en tydligt rasistisk sajt är helt OK inom partiet. Islam är dagens största hot mot samhället enligt självaste Jimmie Åkesson.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017