FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag flyttade en domän på Name.com genom att ange nya dns servrar och detta tar förstås en stund att uppdatera innan det är i drift.
Men hur kan min mobil visa korrekt sida och inte på min bärbara dator, kör med mobilt bredband. Har provat att rensa i cachen men utan problem. I mobilen fungerade det redan igår vid 22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
DNS cacheas på många ställen. Dels i din dator, och dels hos den rekursiva dns-server som du använder. Har du olika dns-servrar inställda för mobil och bärbar?
Sen brukar funktionen "rensa cache" i webbläsaren handla om webbinnehåll. Dns-cachen ligger en nivå längre ner och påverkas inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja dessa är olika, men det är med andra ord bara att vänta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du vill jobba mot webben själv så kan du göra en fuling och leta rätt på filen hosts där du lägger in ip-numret och värdnamnet. Glöm inte ändra i den senare när dns-cachen är ren. Läs mer...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Operativsystemen cachar också DNS-uppslagen. Kör du windows kan du tömma cachen genom kommandot ipconfig /flushdns. Linux och Mac har motsvarande men jag kommer inte ihåg dem på rak arm.
Vidare cachar även webbläsarna DNS-uppslagen så man kan behöva starta om sin webbläsare för att det ska bli rätt. Senast redigerad av dAEk den 2013-11-10 klockan 11:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sådär nu är det i sin ordning, men det tog tid.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|