Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Billigaste Domän Varje Gång Hos Godaddy!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-24, 15:03 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Kan inte ta ett exempel då jag inte vill avslöja dessa offentligt.
Men kan avslöja formatet: OrdOrd.com på engelska.

Med bevis menar jag närmast man kommer bevis vilket är alla anklagelser på webmaster talk forums till exempel, måste finnas en grund till allt. Tror inte folk slösar tid på alla långa trådar bara för att sprida negativitet om godaddy utan anledning.

Jag personligen bryr mig inte om godaddy, så frågan är varför jag pratar negativt om dem, jag får inga pengar för att skriva om att jag gått misste om namn på godaddy.

Jag använder godaddy fortfarande men bara för längre domäner eller svenska ord.
Inte när jag behöver ett engelsk domän med 1-2 engelska ord.

Det var jag som startade denna tråd om hur bra det är att köpa billigt från godaddy vilket jag gör fortfarande, men inte för engelska ord som kan vara värd mycket.

Nu ska jag vara tråkig och köra lite historiekunskap:

För jag tror att du behöver vara medveten om skillnader i vad du påstår och vad det egentligen innebär och betyder och framförallt "hur sannolikt" det är.

I internets ungdom fanns det ICANN-ackrediterade registrarer som "sålde" whois-loggar från sina webbplatser som visade vad presumtiva kunder namnslog på - det var då de lediga domänerna som var intressanta att sälja till "mindre seriösa" aktörer som "investerade i att registrera domännamnen" i hopp om att de som sökt skulle kontakta dem och få köpa loss domännamnen för en betydligt mer omfattande peng. en variant av "DOMAINSQUATTING"

Då det finns långt över 100 miljoner registrerade .com-adresser så är ovan inte intressant ens i teorin. Intresset ligger istället på "SNAPBACK" av de mellan 75-100K .com-adresser som frisläpps varje dag - ett och annat guldkorn finns där, men konkurrensen är stygg och vissa aktörer har bokstavligen hundratals registrarer som försöker registrera frisläppta domäner för sina kunders räkning.

Lite senare i tiden så tillämpade en av de äldsta registrarerna "NetSol", Network Solutions (tidigare ena halvan av VeriSign) något som kom att kallas för "FRONTRUNNING", vilket innebar att om du sökte på [domän.com] hos NetSol och den var ledig, så "låstes den till registraren NetSol" under 5 dagar, vilket innebar att den inte var registreringsbar hos annan registrar än just hos NetSol (som kostade betydligt mer än kollegorna i branschen).

Alltmedan NetSol slutade med detta dumma tilltag så började istället hundratals ICANN-ackrediterade registrarer "kidnappa" domännamn i mycket avancerade ADD/DROP-SCHEMES vilket innebar att de utnyttjade den 5 dagars "ångerrätt" som ICANN tidigare erbjöd sina partners - dvs registraren (eller dess påhittade bulvankund) stod som innehavare för hundratusentals domännamn under 5 dagar, precis innan det var för sent, så släpptes ALLA tillbaka till registret och pengarna flyttades tillbaka till registraren. När pengarna väl var tillbaka som upprepades förfarandet igen. På detta sätta så hade registrarerna domännamnen och kunde tjäna PPC-pengar på dem, spara de som hade hög trafik och CTR medan resten slängdes tillbaka och nya vaskades fram. Kallades även "Domain tasting"

Detta stoppade sedan ICANN genom att registraren alltid behövde betala en liten peng - typ 25 cent för de som släpptes tillbaka - denna lilla peng tog ekonomiskt död på fenomenet Domaintasting.

OM aktörer som GoDaddy, NameCheap(Enom), DirectI, Tucows (eller för den delen - vilken direktregistrerande registrar som helst) skulle SESSIONSLÅSA ett domännamn till DIN sökning, så är det för DIN AFFÄRS SKULL. Men då handlar det om att de vill skydda DIN affär, så att inte en annan kund söker på ORD+ORD.com hos dem under tiden du är inne i steg för steg-processen där de kanske bara inväntar din betalning.
Så när du säger att den var upptagen en timme efter att du sökt på den, så gissar jag att du hade den öppen i ett annat webbläsarfönster!? Eller namnslog du namnet mot whoisserver?

Vad är då aktuellt idag?

Ja att ens fundera över att registraren skulle göra något för att sabba sin egen chans till affär, är ju inte speciellt troligt - eller? Och med 100+ miljoner reggade .com-domäner, så är det inte så troligt att du kommer på ett ord+ord.com som andra trånar över, utan det mer troliga är att du kanske råkade skriva fel (ledigt) första gången och rätt (upptaget) andra gången.

Men man bör också vara medveten om att ALL trafik som inte är krypterad och SSL-skyddad går att sniffa för den som kan och önskar. (Och NSA ska ju tydligen även kunna ta sig igenom den trafiken om de önskar och min gissning är att kan NSA, så kan andra..)
Sitter du som "mindre seriös" dessutom på en ISP eller motsvarande, så är ju monitorering av trafikströmmar mot NX-domains (icke-existerande domäner) rena julafton. Och något som utnyttjas i ALLA hörn av världen..

Hoppas att det hjälpte någon.

//P
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-24, 21:50 #22
mojitoo mojitoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
mojitoo mojitoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Ni som gillar att spara pengar när ni köper domän från godaddy vet nog att man kan söka på kuponger på google så som: "Godaddy discount coupon"...

Men hela processen tar lång tid och man skall testa massa olika koder och en del funkar inte ens.

Nu hittade jag denna verktyg som automatiskt testar massa olika kupong koder och ger er den billigaste kupongen.

Det är ett pop-up som dyker upp på godaddy under checkout, på sidan där man kan skriva in kupong koden.

Prova denna add-on till google chrome:
http://joinhoney.com/?r=chrome

Bästa verktyget jag sett på länge, dags att spara pengar
Är det bara jag eller har det här inte fungerat för er? Visst fungerar det som så att rabatten dras av i kassan men sedan så kan jag inte betala för domänen. Detta gjorde att jag kontaktade deras support i och med att jag hade ett nytt kort där de svarade att köpet inte gick igenom eftersom att rabattkoden inte var giltig i min region. Dock så letade han i supporten upp en fungerande kod som fungerade i Sverige. Det skulle vara intressant om detta enbart drabbat mig eller någon mer?
mojitoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-24, 23:36 #23
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av mojitoo Visa inlägg
Är det bara jag eller har det här inte fungerat för er? Visst fungerar det som så att rabatten dras av i kassan men sedan så kan jag inte betala för domänen. Detta gjorde att jag kontaktade deras support i och med att jag hade ett nytt kort där de svarade att köpet inte gick igenom eftersom att rabattkoden inte var giltig i min region. Dock så letade han i supporten upp en fungerande kod som fungerade i Sverige. Det skulle vara intressant om detta enbart drabbat mig eller någon mer?
Det finns koder som bara fungerar i USA men det är sällan jag sett sånna.

Se också dessa sidor för koder:
http://www.fatwallet.com/GoDaddy-coupons/
http://www.retailmenot.com/view/godaddy.com

Prova gamla koder också ibland funkar det, det är för hand och tar lite tid så här men har du problem är det ok.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017