FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Undrar hur det funkar med whois information om namn och adress osv för .SE domän. Vad jag förstår så är är informationen hemligt för privat personer och enskilda firmor. Men är allting hemligt från början eller skall man ansöka om det eller beställa en sorts privacy/whoisguard till domänen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Allting är hemligt från början för privatpersoner och enskilda firmor. Omvänt finns det en möjlighet för registrarer att publicera utvalda uppgifter om kunden vill det, men jag tror inte många registrarer erbjuder den tjänsten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köpte SE domän nyligen men nu står mitt förrnamn på whois informationen, går det att ändra detta?
De verkar ha använt förrnamnet som ID. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa att be dem skapa ett nytt kontakt-id som inte innehåller ditt förnamn. Olika registrarer har olika rutiner för hur de döper sina id:n. En del tar bokstäver ur namnet, medan andra namnger mer slumpmässigt. Jag kan tänka mig att registrarer skapat "personliga" kontakt-Id:n eftersom namnet tidigare ändå varit åtkomligt genom whois, och att det då inte funnits anledning att inte strukturera informationen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|