FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Skivbolag gör sina pengar på att avtala sig till så bra affärer med artister som möjligt. Du kommer inte att få några fler affärer av Sony Music.
Jag har jobbat nära alla fyra majorbolag, och de är riktigt snåla. Kan du ta betalt för domänen tycker jag att du ska göra det.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Vore intressant att veta mer om domänen innan man uttalar sig. Är det typ domänen katk*se och dom vill ha den som förkortning på Kennet* and T*e Knutters? Eller på vilken nivå snackar vi som förkortning?
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Domänen var malcolmb.se
Känner att jag inte orkade ta någon strid och jag har nu fört över den till dom. Dom ville ha min adress så att dom kunde skicka något som "tack" för en enkel överföring så det ska bli kul att se vad det blir. När jag själv reggade domänen så var han inte känd och heller inget "inarbetat varumärke" men man skulle väl kunna påstå att jag har använt domänen i vinstsyfte då jag har haft reklam på sidan. Sidan innehöll information om artisten och dom skulle antingen vinna på att dom har "bättre rätt" att använda den. Om jag skulle haft en egen blogg på sidan och inte skrivit något om artisten så skulle det dock vara en annan femma. Då sidan inte skulle ha något med honom att göra så skulle dom inte kunna hävda att dom har större rätt till den och då helt enkelt fått köpa den. Så ett tips till alla er som äger artistdomäner eller liknande. Skriv ingen information om själva artisten utan gör något annat av sidan för då kan dom inte hävda att dom har mer rätt att använda sig av domänen än dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
förstår din sits men det vore ju intressant att se hur det skulle stå sig rent juridiskt.
Personligen tror ja inte att de har rätten att claima artistnamn om de inte är registrerade varumärken. Att hävda att artisten är ett varumärke tycker jag inte känns tillräckligt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|