FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såg precis den här annonsen (https://campaign.getadblock.com/adbl...pread-the-word) som en popup i min adblock-ikon.
Hur tänkte dom här? Om alla skaffar AdBlock så kommer finansiering via annonser bli omöjligt. Siter som WN kommer behöva byta affärsplan eller lägga ner. Personligen rekommenderar jag inte AB till någon längre och aktiverar de endast när siter har riktigt mycket reklam (te.x Aftonbladet), då jag vet hur viktig annonsintäkterna är. Vad säger ni, bra eller anus? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör Adblock och tycker det ger en bättre upplevelse av webben. Aftonbladets webbplats är ok nu utan annonser. Har du bra innehåll kommer besökarna ändå och det finns bra alternativ till bannerannonsering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Många besökare kanske återkommer, men glöm inte att många hemsidor har ett syfte med sina reklamer. Att tjäna pengar. Om du inte har reklam på sidan så är det ingen idé att besökarna kommer till just din sida. Såvida du inte tjänar en slant på ett annat sätt genom dina besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppas du inte syftar till deras plus-saker, eller vilka alternativ tänker du på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan du ge ett bra alternativ till bannerannonsering?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Dina förslag kräver aktivt jobb, något som enligt min mening är oerhört tråkigt och tar tid. Som utvecklare fokuserar jag hellre på att utveckla projektet (något jag gör dagligen) än att jobba med marknadsföring och skriva blogginlägg. Själv drar jag in 20k / mån passivt (= jag jobbar inte med annonseringen aktivt), något jag aldrig skulle klarat utifrån dina alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker det är briljant, sponsrade dem här i morse. Även om de inte blir fullt finansierade så är denna kampanj i sig klockren marknadsföring.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|