FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tycker att man oavsett val av webbhotell ska ha en beredskapsplan så att man snabbt kan byta om det skulle behövs. Att man undviker lågpriswebbhotell innebär inte automatiskt att saker fungerar bättre. Loopia hade problem med mail och backup, CityNetwork har haft problem med DDOS-attacker och Binero med lagringslösning. Liknelsen med Biltema håller inte riktigt, de säljer inte cyklar där de uttryckligen lovar "endast den bästa kvalitén på alla våra produkter.", vilket Crystone gör. Det uttrycket anser jag är en direkt lögn som de omedelbart borde ta bort. Jag har inte sett något annat webbhotell dra till med samma överdrifter. En skillnad mellan lågpriswebbhotell och vanliga webbhotell är dock att man antagligen är mer benägen att hjälpa kunden med det lilla extra som egentligen inte ingår i priset och att det är lättare att få kontakt med ansvarig chef. Men även den skillnaden håller på att minska, när en kund enkelt kan ge ett företag dåligt rykte via sociala media kostar en missnöjd kund mycket. Detta gäller oavsett prisklass på webbhotellet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad är skillnaden mellan webbhotellen? Ja, det är tex. webbhotell som kan erbjuda lighttpd+php5-fpm+memcached som inte passar alla kunder (inget .htaccess stöd) framför typiska cpanelshotell med apache+fastcgi/php. Men det finns också andra sätt att nischa sig som webbhotell än just det tekniska vilket många webbhotell på marknaden gör. Det kan vara allt från mer personlig support till servrar med mindre kunder per server osv. Senast redigerad av Danielos den 2013-08-22 klockan 16:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Driver man ett företag och har sin "affärskritiska" hemsida så har man också ett ansvar mot både företaget och kunderna att ta reda på vad man behöver och om prisbilden man finner är rimlig eller ej. Har man inte den kunskapen så får man utbilda sig, fråga vilken egen företagare som helst.
Det finns liksom ingen ursäkt att inte utbilda sig för att kunna göra sitt jobb. Jag tror också att de flesta vet precis vad de ger sig in på när de skaffar ett webbhotell för sin "affärskritiska" hemsida. Jag tror inte att alla är så blåögda att 9kr/månad verkar som en rimlig avgift. Däremot tror jag att det är många som skaffar konton där det är billigast och är jättenöjda tills det blir problem, istället för att erkänna för sig själv att man själv är att skylla för att man riskerar sitt "levebröd" så gnäller man på forum. Ta ett steg bakåt istället och fundera på hur man kan göra något bättre av det, kanske räcker det med att byta till en annan leverantör med en högre kostnad eller kan du själv lansera en tjänst utformad för att passa den kundgruppen du tillhör? Alltför många av dessa affärskritiska sidorna ligger på webbhotell som lovar guld och gröna skogar, guld och gröna skogar åt den kundgruppen man är avsedd för - hobbyanvändaren. Seriösa företag ska inte hosta sin sida på ett webbhotellskonto hos Crystone, One eller Manufrog. Inget ont om någon leverantör utan det handlar om att skilja på användningsområdet för olika leverantörer. Väljer man att chansa och lägger sin sida, där man har ett krav på upptid, hos en leverantör som för en billig peng driftar människors modebloggar och hästforum så får man stå sitt kast. Sen kan man alltid argumentera huruvida företag marknadsför sig men jag tror inte att det är den egentliga poängen i den här diskussionen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |