Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone, ett skämt eller...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-14, 16:48 #11
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan turneround,

Fredrik Björklund heter jag och jobbar som marknadsansvarig på Crystone. Detta låter väldigt konstigt, det måste ha blivit någon missuppfattning mellan teknik och support i ditt ärende. Kan du skicka över ditt ärende till mig så kan jag kolla över det direkt och se till att vi ordnar dina hemsidor! Du når mig direkt på [email protected].

Mvh,
Fredrik Björklund
Hej igen,

Jag har precis pratat med vår 2nd line som kände till detta ärende, enligt dom har vi påbörjat en flytt av dina samtliga (50 tal) hemsidor till vår senaste server där allt skall flyta på bra. Jag vet att vi har en kille som suttit med denna flytt sedan halv två idag, om något är oklart så får du gärna kontakta mig ändå.

Mvh, Fredrik Björklund
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-15, 08:30 #12
turneround turneround är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2011
turneround turneround är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2011
Hej Fredrik,

Tack för snabbt bemötande. Exakt så skall en bra kundservice fungera. När problem finns försöker man lösa det istället för det ursprungliga svaret vi fick. Snyggt skött.
Nu ser sajterna betydligt snabbare ut.
turneround är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-17, 13:14 #13
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
Medlem

Mycket snack hos crystone.

En gång så försvann alla mail från min webbmail och det var ganska viktiga mail. Efter flera samtal med dom så försäkrade dom allt finns på deras server och att dom skulle fixa det. Jag mailade och chattade med dom varje dag men det hjälpte inget. Och ringer man så får man bara hört att dom har lite problem (vad än problemet är så har dom just då lite problem på den sektionen) men att delar tekniker jobbar dygnet runt för att lösa det. Efter nån vecka fick jag ett mail om att dom stängt mitt ärende och att inga mail gick att rädda.

Sen hade jag även andra problem, en gång ringde jag till kundtjänsten och hon frågade 3 ggr inom loppet av 1 min om mitt ärendenummer fast jag varje gång sagt att jag inte fått nån. Den tredje gången svarade jag med lite irriterad röst och då fick jag en utskällning eftersom hon gjorde allt för att hjälpa mig och om jag inte har nån så fick jag bara säga det haha.

På deras hemsida står det:
Citat:
Ring vår
Kundtjänst!

08 506 77 150

ÖPPETTIDER: 24/7/365

Crystone har supporttekniker 24/7 för att lösa eventuella problem eller frågor som kan uppstå.
Varje gång jag ringt har jag fått prata med praktikanter dock, och när jag påpekar det så säger dom att tekniker inte svarar i telefon utan att man får skicka ett e-mail och dom kommer vidarebefordra det till dom.

Falsk marknadsföring om ni frågar mig, jag har även påpekat det för dom men dom bryr sig inte om att ändra.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-17, 13:34 #14
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar

Reg.datum: Dec 2003
På vilket webbhotell eller ISP eller liknande hittar du tekniker i 1st line telefonsupport ???
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-17, 13:47 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av AndersN Visa inlägg
På vilket webbhotell eller ISP eller liknande hittar du tekniker i 1st line telefonsupport ???
Jag tror inte det finns nån, just därför så tycker jag att dom gör fel som skriver så i sin marknadsföring.

För mig tog det ca 3 veckor att få svar från en tekniker och han sa att dom inte lyckas få fram mina mail trots löfte från praktikanter som svarar i telefonen om att det inte ska vara nån fara och att det kommer lösa sig. Sen så är dom så fula att man inte kan svara på e-mail och om man ringer så skäller dom på en.

Vissa i chatten är jävligt trevliga och hjälpsamma dock.
Oläst 2013-08-18, 16:03 #16
Frebjos avatar
Flitig postare

Flitig postare
Frebjos avatar

Hej Kenan,

Tjänsten heter supporttekniker, och vi har bemannad support 24/7. Men du måste se skillnad på Tekniker och Supporttekniker, vi som alla andra webbhotell har en 1st line där våra trevlig killar och tjejer (notera att vi absolut inte har några praktikanter utan enbart heltidsanställda personer i vår kundtjänst) som jämnt svarar i telefon och hjälper till med allt dom kan. Anledningen till att du kanske upplevde dessa som praktikanter är att vi har under sommaren anställd upp 4 nya personer till vår 1st line support då vi växer så det knakar och måste hitta ny personal. Som du säkert också förstår så är detta en extremt nischad bransch och webbhotellskunniga inte växer på träd tyvärr. Så det kan ta ett tag innan dom vet exakt allt, men vi har 2 veckors utbildningar för samtlig personal innan dom får börja ge någon typ av support och dom lär sig sedan under tiden.

Om problemet är mer tekniskt så tar dom och skapar ett ärende som går vidare till 2nd line support, är det så att inte dom kan lösa problemet så skickas det vidare till en Tekniker, beroende på om det är Mail, Windows eller Linux relaterade problem har vi olika tekniker med olika kunskaper. Så fungerar det på dom flesta webbhotell och andra IT relaterade företag som har en kundtjänst.

Mvh, Fredrik
Oläst 2013-08-18, 19:13 #17
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av turneround Visa inlägg
Hej Fredrik,

Tack för snabbt bemötande. Exakt så skall en bra kundservice fungera. När problem finns försöker man lösa det istället för det ursprungliga svaret vi fick. Snyggt skött.
Nu ser sajterna betydligt snabbare ut.
Exakt så ska inte kundservice funka. Man ska inte behöva gå ut på ett öppet forum för att få en annan typ av service.

Tyvärr är dom flesta webhotellen här likadana.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 10:41 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Hej Kenan,

Tjänsten heter supporttekniker, och vi har bemannad support 24/7. Men du måste se skillnad på Tekniker och Supporttekniker, vi som alla andra webbhotell har en 1st line där våra trevlig killar och tjejer (notera att vi absolut inte har några praktikanter utan enbart heltidsanställda personer i vår kundtjänst) som jämnt svarar i telefon och hjälper till med allt dom kan. Anledningen till att du kanske upplevde dessa som praktikanter är att vi har under sommaren anställd upp 4 nya personer till vår 1st line support då vi växer så det knakar och måste hitta ny personal. Som du säkert också förstår så är detta en extremt nischad bransch och webbhotellskunniga inte växer på träd tyvärr. Så det kan ta ett tag innan dom vet exakt allt, men vi har 2 veckors utbildningar för samtlig personal innan dom får börja ge någon typ av support och dom lär sig sedan under tiden.

Om problemet är mer tekniskt så tar dom och skapar ett ärende som går vidare till 2nd line support, är det så att inte dom kan lösa problemet så skickas det vidare till en Tekniker, beroende på om det är Mail, Windows eller Linux relaterade problem har vi olika tekniker med olika kunskaper. Så fungerar det på dom flesta webbhotell och andra IT relaterade företag som har en kundtjänst.

Mvh, Fredrik
Självklart, men era supporttekniker kan inte ens svara på simpla frågor, utan hänvisar till att man ska maila in. Det kallar inte inte för tekniker. Det du skriver stämmer ju inte alls.

Grattis att att ni anställt 4 nya personer och att ni växer, pga det så förlorade jag all min mail trots löfte om att allt var säkert på era server.

Och ja jättetrevliga, jag fick en utskällning en gång för att jag blev trött eftersom hon i loppet av 1 minuten frågade 3 (TRE) gånger efter mitt ärendenummer trots att jag varje gång sa att jag inte fått nån då jag inte får svar på mina mail från er.
Oläst 2013-08-20, 10:43 #19
Frebjos avatar
Flitig postare

Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Självklart, men era supporttekniker kan inte ens svara på simpla frågor, utan hänvisar till att man ska maila in. Det kallar inte inte för tekniker. Det du skriver stämmer ju inte alls.

Grattis att att ni anställt 4 nya personer och att ni växer, pga det så förlorade jag all min mail trots löfte om att allt var säkert på era server.

Och ja jättetrevliga, jag fick en utskällning en gång för att jag blev trött eftersom hon i loppet av 1 minuten frågade 3 (TRE) gånger efter mitt ärendenummer trots att jag varje gång sa att jag inte fått nån då jag inte får svar på mina mail från er.
Hejsan,

Det låter inte alls likt någon i vår support, jag har själv suttit med supporten nu under några dagar och har inte alls hört någon med ett sådant bemötande mot kund. Du får gärna kontakta mig direkt på [email protected] eller här via PM så jag kan gå till botten med vad som hänt just dig.

Mvh, Fredrik
Oläst 2013-08-20, 11:25 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Hejsan,

Det låter inte alls likt någon i vår support, jag har själv suttit med supporten nu under några dagar och har inte alls hört någon med ett sådant bemötande mot kund. Du får gärna kontakta mig direkt på [email protected] eller här via PM så jag kan gå till botten med vad som hänt just dig.

Mvh, Fredrik
Ja du, antar att du är chef eller ledare så jag skulle bli riktigt förvånad om dom beter sig så när du är i närheten. Men även om du hade hört nåt liknande så hade du nog inte skrivit ut det på ett öppet forum här där du försöker rädda ditt företags rykte.

Jag har gett upp hoppet om er, så är inte intresserad av att få hjälp, har flyttat till en annan webbhotell nu. Nu har det gått 2-3 månader sen min mail försvann så jag tror inte att det går att rädda (trots att ni lovade att det skulle vara klart inom några dagar då allt sparar på era superbackuppsystem i världsklass).

Jag kollade lite snabbt på er facebooksida och där står inte heller så mycket positivt om er, ser bl.a. annat att er e-post varit nere i 3 dagar men på er hemsida så står det
Citat:
Webbhotell i Världsklass!
Crystone levererar endast den bästa kvalitén på alla våra produkter.
Ser även att ni skriver samma sak som ni gav mig till svar på nästan alla frågor, att era tekniker jobbar dygnet runt med att lösa problemet bla bla bla.

Jag måste säga i er försvar att ni är billiga, men att ni är bra och levererar kvalitet, det stämmer inte. Inte meningen att hacka på dig, du gör ju bara ditt jobb, men jag tycker att ni marknadsför er fel.

9 kr i månaden för webbhotell i världsklass och bästa kvalitén på alla era produkter, nja, skulle inte tro det.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017