FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Håller på att sätta upp ett konto hos Google Wallets, men de kräver att man anger sin banks (swedbank) "Filialens kod" har kollat upp att det betyder "Branch code" på engleska, men hur hittar jag detta? måste fixa det ASAP, därför kan jag inte vänta tills på måndag och ringa dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tre sista i SWIFT: SWEDSESSXXX, dvs XXX kanske du ska ange. Men jag tror inte du behöver ange någon "branch code" för Swedbank utan bara SWEDSESS som SWIFT-kod.
Har inte Swedbank telefonsupport fram till kl 23? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tack, men det funkade inte, ringde swedbank, de hade ingenaning om va det är för nåt... stod helt som frågetecken när jag frågade dem... hmmm-... vad göra man nu... :S
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det ligger något i det vad Erik säger, men testa med ditt IBAN, och testa med de tre första eller tre sista.
http://www.swedbank.se/privat/kort-o...iban/index.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
uppdatering: har nu varit i kontakt med med både google och swedbank, båda skyller på varandra, vet inte vad jag ska göra. tips?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
SWIFT-systemet har två koder man behöver BIC => Bank Identification Code IBAN => International Bank Account Number För SWEDBANK: BIC: SWEDSESS IBAN: SE.... Clearingnummer: 8106-8999 För Nordea (Plusgiro): BIC: NDEASESS IBAN: SE25 9500 0099 60NN NNNN NNNN Clearingnr: 9960 Kan det vara Clearingnummer de menar? Yes det är clearingnummer de menar: http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_code Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-20 klockan 04:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Konstigt att banken själva inte visste vad det var. |
|||