FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När man söker tillräckligt länge så hittar något intressant till slut. Här (http://phalanger.codeplex.com/) hittade jag en kompilator som kompilerar PHP till .NET och som integrerar PHP i Visual Studio.
Den integrerar PHP med .NET type system så man kan använda Partial Class m.m. Nu ska jag grotta ner mig i detta och se vad det kan ge för utdelning.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Wonderful!!!!
Phalanger 3.0 funkade klockrent, genererar en .NET exe-fil!!! Mitt första "Hello, World!"-program blev en 4608 bytes exe-fil. Man installerar Phalanger och kan då samtidigt installera .NET 4.0 (Mono eller använda native som jag redan hade installerat). Just nu testade jag dock inte integrationen med Visual Studio utan körde commandoradsvarianten. Man skriver "phpc /target:exe hello.php" för att kompilera min PHP-fil och då skapas en Console-applikation som jag ville. använder man flaggan "/target:winexe" så får man en windows-applikation. "/target:web" skapar en webbapplikation, "/target:dll" skapar en DLL. "phpc /help" för hjälp.... Men det roligaste var att det funkade.... Det är tydligen studenter på Universitetet i Tjeckien som har utvecklat denna kompilator med Apache-licens. Nu ska jag forska vidare och pressa kompilatorn till bristningsgränsen så får vi se vart jag hamnar.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänkte bumpa tråden med en nyhet från IDG idag då någon tyckte att PHPs största svaghet är att det inte går att kompilera...
http://www.idg.se/2.1085/1.516626/lyft-for-php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Sen har vi starkare typning och bättre objektorientering så börjar det gå åt rätt håll... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
eller om man använder en liknelse: Ibland undrar jag varför de som inte vill lära sig cykla över huvud taget försöker.... Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-30 klockan 02:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Eller varför de som är vana vid fotbroms på sin cykel hellre sätter fötterna i marken än använder den alldeles utmärkt fungerande handbromsen...
![]() |
Svara |
|
|