FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon får ju gärna visa på fall där svenska domstolar och polis agerat jävigt och mutats av "upphovsrättsmaffian"...
Att man försöker nya vägar från rättsväsendets sida är inte så förvånande, men i detta fall är det förhoppningsvis ett dödfött fall.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
mer om Jäv i the pirate bay målet: http://sv.wikipedia.org/wiki/Pirate_...an_om_j.C3.A4v |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock är jag rätt säker på att .SE vinner det här och jag ser inte hur ens de jävigaste domarna skulle kunna dömma emot .SE i det här målet. Vore katastrof för Europeisk yttrandefrihet om det här blev en fällande och prejudicerande dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är så sjukt att det blir underhållande... The Piratebay kommer ju alltid ligga steget före Antipiraterna.
Så länge som jag kan minnas så har det skyddats, och folk har brytit skyddet. Känns som att istället för att lägga pengar på att jaga så kallade pirater. Erbjuda bättre tjänster såsom Spotify, Netflix, Viaplay osv... Och att banna .SE kommer ju inte göra någon skillnad, som tidigare postare skrev så har det ju bytt till .SX. Även om de skulle ta bort dessa, kommer de ju fortsätta såhär tills de måste skrivas IPv6 adresser istället... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Innan bolagen enas om en gemensam tjänst så kommer fildelningen fortsätta, filmbolagen kommer att lägga pengarna i hål som bara kommer att växa och växa. En rättighetsallians, det har dom minsann pengar och tid till, istället för att utveckla en "Distribueringsallians" som troligtvis skulle minska fildelningen drastiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
När det väl började bli möjligt att köpa digitalt via nätet (X år försent) så var utbudet rätt dåligt. Dessutom så var prissättningen löjlig. Har för mig att jag såg en 3 år gammal film som digital nedladdning som var ordentligt mycket dyrare än DVD-versionen ( I samma butik) Det går liksom inte att hävda att man måste ha prispåslag för att täcka kostnader för tillverkning, transport, vinster i grossistled osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om inget avtal skrivits på vid köp bör det dessutom inte ö h t vara olagligt att sprida materialet. Jag får ju kopiera övriga saker jag köper om jag har resurserna till det, så varför inte detta?
Andra branscher (t ex porrindustrin) har ju fått anpassa sig för att överleva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
whut? vad menar du att du får kopiera lagligt? Btw, inget avtal behöver skrivas på för att upphovsrätt ska gälla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men det lär aldrig hända. Så åter till stämningen av .se... |
|||