Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Stiftelsen av SE stämda

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-16, 11:13 #21
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Någon får ju gärna visa på fall där svenska domstolar och polis agerat jävigt och mutats av "upphovsrättsmaffian"...

Att man försöker nya vägar från rättsväsendets sida är inte så förvånande, men i detta fall är det förhoppningsvis ett dödfött fall.
Oläst 2013-05-16, 11:22 #22
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Någon får ju gärna visa på fall där svenska domstolar och polis agerat jävigt och mutats av "upphovsrättsmaffian"...

Att man försöker nya vägar från rättsväsendets sida är inte så förvånande, men i detta fall är det förhoppningsvis ett dödfött fall.
Bodström: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10833164.ab

mer om Jäv i the pirate bay målet: http://sv.wikipedia.org/wiki/Pirate_...an_om_j.C3.A4v
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-16, 11:35 #23
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Efter alla formens regler så borde IIS vinna det här eftersom saken är helt absurd, jag tror dock ändå att detta kommer att sluta med beslagtagelse av domänerna. Rätten har väl Hollywoods hand upp bakvägen och runt levern vid det här laget, så jag ser inte för mig att det här blir något annat här, än i fallet mot TPB med korrupta poliser och domare som jobbar direkt för att tillgodose Hollywood sina behov, trots att dom är jäv.
.SE tillsätter ju själva tvistlösare för att lösa deras ATF'er som har privata intressen och är uppenbart jäviga. Att de nu själva råkar ut för "domare" vars intressen kommer ligga på motsatt sida är väl lite ironiskt.

Dock är jag rätt säker på att .SE vinner det här och jag ser inte hur ens de jävigaste domarna skulle kunna dömma emot .SE i det här målet. Vore katastrof för Europeisk yttrandefrihet om det här blev en fällande och prejudicerande dom.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-16, 22:36 #24
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2013
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2013
Det är så sjukt att det blir underhållande... The Piratebay kommer ju alltid ligga steget före Antipiraterna.

Så länge som jag kan minnas så har det skyddats, och folk har brytit skyddet. Känns som att istället för att lägga pengar på att jaga så kallade pirater. Erbjuda bättre tjänster såsom Spotify, Netflix, Viaplay osv...

Och att banna .SE kommer ju inte göra någon skillnad, som tidigare postare skrev så har det ju bytt till .SX. Även om de skulle ta bort dessa, kommer de ju fortsätta såhär tills de måste skrivas IPv6 adresser istället...
jejje.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-16, 22:59 #25
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Efter alla formens regler så borde IIS vinna det här eftersom saken är helt absurd, jag tror dock ändå att detta kommer att sluta med beslagtagelse av domänerna. Rätten har väl Hollywoods hand upp bakvägen och runt levern vid det här laget, så jag ser inte för mig att det här blir något annat här, än i fallet mot TPB med korrupta poliser och domare som jobbar direkt för att tillgodose Hollywood sina behov, trots att dom är jäv.
Jag gissar med på att domänen kommer att beslagtas, filmbolagens makt är förvånansvärt stor och dom har ofta rejäla resurser. Den med mest advokater brukar ju vinna sånt här.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-16, 23:32 #26
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av jejje.net Visa inlägg
Så länge som jag kan minnas så har det skyddats, och folk har brytit skyddet. Känns som att istället för att lägga pengar på att jaga så kallade pirater. Erbjuda bättre tjänster såsom Spotify, Netflix, Viaplay osv...
Det som behövs är EN tjänst, så man slipper ha konton på både Netflix, Viaplay, Voddler, Filmnet, SF Anytime m.fl. för att kunna se alla filmer man vill se. Filmbolagen måste sluta leva i sin bubbla med att utveckla egna tjänster för att tjäna så mycket pengar som möjligt, eller framför allt, för att ha full kontroll på filmerna man distribuerar.

Innan bolagen enas om en gemensam tjänst så kommer fildelningen fortsätta, filmbolagen kommer att lägga pengarna i hål som bara kommer att växa och växa. En rättighetsallians, det har dom minsann pengar och tid till, istället för att utveckla en "Distribueringsallians" som troligtvis skulle minska fildelningen drastiskt.
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-17, 03:14 #27
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av jejje.net Visa inlägg
Känns som att istället för att lägga pengar på att jaga så kallade pirater. Erbjuda bättre tjänster såsom Spotify, Netflix, Viaplay osv...
Prexis. Mediabolagen missade tåget när det började bli tekniskt möjligt att tanka film/musik på ett smidigt sätt. Istället för att utveckla tjänster för att kunna sälja digitala kopior höll de envist fast vid fysiska kopior. och började jaga de som hade fräckheten att använda moderniteter som datorer ("Slynglar, vad är det för fel på vevgrammofon? Va Va")

När det väl började bli möjligt att köpa digitalt via nätet (X år försent) så var utbudet rätt dåligt. Dessutom så var prissättningen löjlig. Har för mig att jag såg en 3 år gammal film som digital nedladdning som var ordentligt mycket dyrare än DVD-versionen ( I samma butik)

Det går liksom inte att hävda att man måste ha prispåslag för att täcka kostnader för tillverkning, transport, vinster i grossistled osv
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-17, 07:20 #28
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Om inget avtal skrivits på vid köp bör det dessutom inte ö h t vara olagligt att sprida materialet. Jag får ju kopiera övriga saker jag köper om jag har resurserna till det, så varför inte detta?

Andra branscher (t ex porrindustrin) har ju fått anpassa sig för att överleva.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-17, 11:59 #29
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
Om inget avtal skrivits på vid köp bör det dessutom inte ö h t vara olagligt att sprida materialet. Jag får ju kopiera övriga saker jag köper om jag har resurserna till det, så varför inte detta?

Andra branscher (t ex porrindustrin) har ju fått anpassa sig för att överleva.

whut? vad menar du att du får kopiera lagligt?

Btw, inget avtal behöver skrivas på för att upphovsrätt ska gälla
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-17, 19:55 #30
Bladets avatar
Bladet Bladet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Bladet Bladet är inte uppkopplad
Flitig postare
Bladets avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av BoXon Visa inlägg
Det som behövs är EN tjänst, så man slipper ha konton på både Netflix, Viaplay, Voddler, Filmnet, SF Anytime m.fl. för att kunna se alla filmer man vill se. Filmbolagen måste sluta leva i sin bubbla med att utveckla egna tjänster för att tjäna så mycket pengar som möjligt, eller framför allt, för att ha full kontroll på filmerna man distribuerar.

Innan bolagen enas om en gemensam tjänst så kommer fildelningen fortsätta, filmbolagen kommer att lägga pengarna i hål som bara kommer att växa och växa. En rättighetsallians, det har dom minsann pengar och tid till, istället för att utveckla en "Distribueringsallians" som troligtvis skulle minska fildelningen drastiskt.
Jepp. Drömmen är ju att kunna använda imdb och kunna köpa VARJE film/tvserie(och med plugins till xbox,ps3,blu-rayspelare,tvs,etc). Man betalar för varje film eller per månad. De skulle tjäna miljarder.

Men det lär aldrig hända. Så åter till stämningen av .se...
Bladet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017