FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Helt otroligt. dom kommer inte komma någonstans med detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hahaha det roligaste jag har läst på länge, vart hade dom tänkt sig att komma med detta? Håller helt klart med .SE.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Väldigt bra svar från Danny på .se-bloggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
The Pirate Bay är ju lite av fildelningens omslagspojkar så att man ger sig på dom först och främst är väl ändå ganska logiskt. Får man dem på fall så faller andra med dem.
Att ge sig på .SE och domännamn är självklart helt fel väg att gå men tyvärr så saknas väl kunskapen hos juristerna och det bör prövas principiellt i rätten om det inte gjorts tidigare.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Ingblad tycker också att stiftelsen i praktiken gör sig skyldig till medhjälp till medhjälp till upphovsrättsbrott..."
(medhjälp till)^x brott, hitta x |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hoppas inte någon får för sig att beslagta rootdnsen och plocka ner alla .se bara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Efter alla formens regler så borde IIS vinna det här eftersom saken är helt absurd, jag tror dock ändå att detta kommer att sluta med beslagtagelse av domänerna. Rätten har väl Hollywoods hand upp bakvägen och runt levern vid det här laget, så jag ser inte för mig att det här blir något annat här, än i fallet mot TPB med korrupta poliser och domare som jobbar direkt för att tillgodose Hollywood sina behov, trots att dom är jäv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon får ju gärna visa på fall där svenska domstolar och polis agerat jävigt och mutats av "upphovsrättsmaffian"...
Att man försöker nya vägar från rättsväsendets sida är inte så förvånande, men i detta fall är det förhoppningsvis ett dödfött fall.
![]() |
Svara |
|
|