Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blocket bedragare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-29, 23:32 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av cvnu Visa inlägg
Nu är dom polisanmälda!
Ja, nu får dom lite gratis toa papper med från staten.

Dom lär inte få fängelse, även om dom får böter eller ska behöva betala tillbaka så spelar det ju ingen roll för dom. Enda dom äger lär troligtvis endast vara skulder.

Om det nu ens utreds och blir åtal så har det bränts flera 100 tusentals kronor i skattepengar utan få något för det.

Senast redigerad av patrikweb den 2013-04-29 klockan 23:34
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 23:38 #12
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
Det kommer inte att hjälpa dig. Ta reda på lite mer information och outa personen online på flashback, wn, reddit etc etc. Till slut så kanske de inser att de ska göra något åt saken. När det skickas 10 mordhot om dagen till dig via brev/mail så reagerar man till slut. Samtidigt så är det inget jag rekommenderar... Men polisen kommer inte att göra ett SK*T. Jag har varit med om det här tidigare, till slut orkade jag inte ens bry mig pga jättelåga belopp.

Men för 5000kr skulle jag ta första tåget upp och stått utanför hennes dörr tills hon kom ut. Ta hennes mobil och agera som de amerikanska "inkasseringsföretagen". Vet inte hur legalt det är, men hon kommer hålla käften tror jag. Hon skulle ju inte polisanmäla en stulen vara.

Allt jag skriver är säkert jättedumt just nu, men jag blir galen av sånt här. Jag hjälper dig mer än gärna med att outa hennes personuppgifter överallt på nätet. Är duktig på den biten. Till slut kommer hennes granne att veta vem hon är.
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 23:54 #13

Citat:
Ursprungligen postat av FEST HOS MANGE Visa inlägg
Det kommer inte att hjälpa dig. Ta reda på lite mer information och outa personen online på flashback, wn, reddit etc etc. Till slut så kanske de inser att de ska göra något åt saken. När det skickas 10 mordhot om dagen till dig via brev/mail så reagerar man till slut. Samtidigt så är det inget jag rekommenderar... Men polisen kommer inte att göra ett SK*T. Jag har varit med om det här tidigare, till slut orkade jag inte ens bry mig pga jättelåga belopp.

Men för 5000kr skulle jag ta första tåget upp och stått utanför hennes dörr tills hon kom ut. Ta hennes mobil och agera som de amerikanska "inkasseringsföretagen". Vet inte hur legalt det är, men hon kommer hålla käften tror jag. Hon skulle ju inte polisanmäla en stulen vara.

Allt jag skriver är säkert jättedumt just nu, men jag blir galen av sånt här. Jag hjälper dig mer än gärna med att outa hennes personuppgifter överallt på nätet. Är duktig på den biten. Till slut kommer hennes granne att veta vem hon är.
Jag kan hålla med dig om att anlita "privat service" för återfå pengarna kommer garanterat leda till 99% chans att du får tillbaka dom. Medan den statliga servicen kommer leda till 0% till den som utsatts för brottet och flera hundratusentals kronor brända skattepengar.

Stora problemet med det i längden skulle varit att det blir okontrollerat och folk går långt över gränsen.

Men i grunden få valet få fet med stryk eller betala tillbaka anser jag kanske inte som ett dåligt val. Sedan kanske det inte rimligt begära att få pengarna dagen efter men principen hade garanterad varit effektivare än utdöma straff som inte har någon effekt alls.

Problemet är att det inte funkat om folk började göra det själva. och staten hade aldrig infört den typen av val/straff.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017