FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag arbetar med ett företag som har sin hemsida på ett "webbhotell" där jag inte kunde få FTP-access. Jag fick maila in en ZIP med instruktion om sökväg...
Jag har byggt webb sen 1999 och det här var första gången jag fick vara med om detta. Är det ett vanligt förfarande eller något som bara W*k**ng*r*u*p**n använder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har flera gånger haft problem med ftp både via webbläsare, filezilla och dreamweaver. Jag meddelade nu supporten att nu får det vara bra. Jag byter webbhotell.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har stött på det rätt många gånger, men det är när jag tagit över kunder som hyrt en lösning, och inte haft rättigheter till koden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Herregud, det var inget skämt alltså?
Vilka är det eg? Har haft med olika webbhotell att göra sedan början av 2000-talet och aldrig hört om nått liknande. Dom stödjer bara rena HTML sidor då med antar jag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Till att börja med så kan man inte kalla det för webbhotell om man inte har ftp-access, utan det kallas grundläggande för tjänst (service) Självklart finns det oseriösa aktörer i alla läger, men det behöver inte vara oseriöst bara för att man erbjuder en hostad mjukvarulösning ( SAAS ) och har prismodeller därefter, tex. alla olika e-shopstjänster eller webbsidetjänster som finns. Det aktuella hosting företaget erbjuder ju dessutom vanliga webbhotellskonton med ftp-access, men erbjuder också en hostad hemsidelösning med en egenutvecklad cms som anpassas efter kundens behov. Det är ju helt upp till köparen att köpa rätt produkt och förstå dess konsekvenser, detta kan man ju grundläggande inte beskylla företaget för.
Senast redigerad av Danielos den 2013-04-27 klockan 19:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Att hyra webbhotell och en tjänst som ex. e-handel eller CMS är ju inte samma sak.
Vem står för driften, ansvaret vid förändringar, när något går fel osv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vet inte hur mycket man får berätta här egentligen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Vilken kod? Ett normalt webbkonto är tomt från start. Men om man har installerat en egenutvecklad cms som man anpassar efter kundens behov så är det ju inte speciellt konstigt att man inte ger ut ftp. Man kan ju dessutom inte själv göra ändringar medan kunden har möjligheter att göra sina och riskera att saker krashar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|