Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fler än jag som har problem hos one.com?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-21, 15:29 #31
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av P3N Visa inlägg
Hittat (via .se tydligen)
Det är mycket möjligt att du får kontakta dem och be om koderna också.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 18:35 #32
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

DavidEW och P3N - ja vi kör med Varnish och jag tror det är långt ifrån alla som kör med det. Jobbar man lite med Varnish kan du ladda dina sidor på ett fåtal millisekunder - vilket uppskattas rejält hos våra kunder.

Självklart kan du jobba med din sida utan att behöva peka om för att köra utan Varnish (även om du har denna möjlighet om du av någon anledning inte vill ha Varnish). Du kör helt enkelt med din sk "preview" adress som är enligt följande format:

mindomän.se.preview.citynetwork.se - då får du aldrig något cachat utan allt du kodat dyker upp direkt. Allt för att du skall enklet kunna arbeta - men sedan få snabbast möjliga laddning mot kunder.

Lycka till.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 18:41 #33
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
DavidEW och P3N - ja vi kör med Varnish och jag tror det är långt ifrån alla som kör med det.
Varför låter ni inte kunder välja om dom vill köra varnish eller inte, tex. via skilda IP-nummer? Så har vi löst det i alla fall.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 18:43 #34
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Varför låter ni inte kunder välja om dom vill köra varnish eller inte, tex. via skilda IP-nummer? Så har vi löst det i alla fall.
Det kan man redan. Som kund kan du välja om du vill köra genom Vanish servern eller inte.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 18:43 #35
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
DavidEW och P3N - ja vi kör med Varnish och jag tror det är långt ifrån alla som kör med det. Jobbar man lite med Varnish kan du ladda dina sidor på ett fåtal millisekunder - vilket uppskattas rejält hos våra kunder.

Självklart kan du jobba med din sida utan att behöva peka om för att köra utan Varnish (även om du har denna möjlighet om du av någon anledning inte vill ha Varnish). Du kör helt enkelt med din sk "preview" adress som är enligt följande format:

mindomän.se.preview.citynetwork.se - då får du aldrig något cachat utan allt du kodat dyker upp direkt. Allt för att du skall enklet kunna arbeta - men sedan få snabbast möjliga laddning mot kunder.

Lycka till.
Aha, suveränt tackar *tummen upp*

johan1234 - "När du ändå är på tråden": Om jag vill flytta 7 stycken domäner (.se och .com) ifrån one.com till er. Hur löses det enklast, vad behöver jag som kund göra?

Senast redigerad av P3N den 2013-04-21 klockan 18:46
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 18:44 #36
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Det kan man redan. Som kund kan du välja om du vill köra genom Vanish servern eller inte.
Jo, jag såg det nu, läste Johans inlägg lite för snabbt
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 20:15 #37
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Danielos - lite mer info här: https://www.citynetwork.se/webbhotell/varnish-cachning/ Du kan välja på sajtnivå om du vill använda Varnish eller inte. Vissa shoppar eller sajter med tung sessionsberoende mår inte alltid bra av cachning - så det var ett måste från dag ett. Preview-adressen var ett måste också så man lätt kan koda och se vad som händer - utan att vara beroende att gå igenom Varnish.

P3N - du ber enkelt one om dina auktoriseringskoder för varje domän - du får nog maila dem så skickar de dem till dig. Det är dock annars rätt vanligt att du kan skaffa dessa direkt i din kontrollpanel - hos oss kan du det tex om du vill flytta från oss. När du väl har dina koder så klistrar du bara in dem i vår domänhanterare så flyttas de automatiskt till oss och du har dem listade i din domänhanterare. PMa mig om du behöver specifik hjälp.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-27, 16:02 #38
Flitig postare

Flitig postare

Helt sanslöst. Har nu sedan en vecka tillbaka flyttat domäner ifrån one.com. Men de senaste tre dagarna har jag fått mail med länk för att reseta lösenorden hos one.com. Givetvis blev jag brydd och kontaktade dem. Men enligt dem kan personen inte göra något eftersom jag får mailet.

MEN, nu precis fick jag först mail om att kunna reseta och sen ytterliggare ett mail om att personen lyckats ändra lösen samt har aktiverat kontot hos dem igen...

Så jag kontaktar deras chattsupport och förklarar hela situationen och att någon nu kommer att skapa mailkonto och spamma ifrån dem och blir hänvisad till att skicka mail till deras support...

Så jag skriver ihopa ett svar på deras tidigare support meddelanden och förklarar situationen samt gör också tydligt att de ville inte ha mig som kund och jag vill inte vara deras kund och har sedan tidigare sagt upp abonnemangen. Så hädanefter anser jag att detta är deras problem och inte mitt.

Så trött man blir av all denna skit... Eftersom personen försökt 3 dagar i rad att komma åt resetfunktionen kan jag strycka det att det var via min mail han kom åt länkarna för att reseta lösen.

Så här mycket strul får det banne mig inte vara för någon, helsjukt ju.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017