FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
detta avbrottet påverkade andra tjänster som t.ex mail hos andra leverantörer untaför loopia eftersom alla dns-servrar låg nere. alla dns servrar pekar till samma hall och ns1 och ns2 pekar ju tillochmed till samma ipnummer. precis som ZynX säger så hade dessa problem kunnat undvikas om dom hade pekat ns2 till en annan serverhall ( vilket man normalt brukar göra). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tur att jag ändrade namnservrar på alla viktiga domäner för ungefär en månad sen. Hade nästan alla hos Loopia innan.
Riktigt dåligt att ha alla namnservrar i samma hall, och ännu sämre att man säger sig ha Anycast på dem när det uppenbarligen inte stämmer alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Missa inte redogörelsen från Loopia här: http://www.driftbloggen.se/?p=4582
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Nu verkar man ju kommit fram till felet - ingen reservkraft till kylningen och därmed kokande servrar (eller ja, risk för och därmed automatisk nedstängning). Något man rimligen kan åtgärda relativt enkelt. Att DNS inte finns geografiskt utspridd och i olika nät, ja, det borde man ju också snabbt kunna åtgärda.
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Även om det uppenbarligen finns brister i systemet så verkar det iaf som att teknikerna har hanterat de problem som uppkom på ett mycket bra sätt.
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker oxå loopia skötte det snyggt. Tycker teknikerna gjorde ett smart val att stänga ner återstående servrar för att förhindra mer skada.
Anycast kan jag inte uttala mig om eftersom jag själv har bytt från loopia till Citynetworks dns och det har fungerat riktigt bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|