FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nosat upp en domän jag gärna skulle vilja registrera som varit upptagen under lång tid och den har nu gått ut och fått ett deaktiveringsdatum hos iis. Håller tummarna för att namnet fortsätter den banan och får ett "Datum för frisläppande".
Nu till mina frågor till er lite mer rutinerade domänare ![]() 1. Jag vill registrera den fast föredrar gärna att göra det utan någon snapbacktjänst finns det några registrarer som är erkänt snabba på att plocka upp en registrering eller kvittar det vilken man registrera den ifrån? 2. Någon som har koll på hur lång tid det tar för ett domännamn att hoppa från: Deaktiveringsdatum -> Avregistreringsdatum Avregistreringsdatum -> Datum för frisläppande Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om någon annan lägger en backorder på domänen så kommer du garanterat inte att få den oavsett vilken registrar du väljer. Är domänen viktig så se till att säkra den helt enkelt.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, och med backorder menar du snapbacktjänsterna? Har de förtur mot oss dödliga på något vis?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja, lite det som är grejjen med snapbacktjänsterna
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, ja kanske vore bra att buda upp på lite snapbacktjänster. Gillar dock inte att den blir "publik" om man budar upp den. Iallafall på snapback.se. Några fler ni kan rekommendera? Handlar om en .SE-domän. Den ända jag varit inne och kikat på är som sagt snapback.se
Kommer nog försöka snika den på egen hand men kan ju vara bra att gardera sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Det behöver inte bli så dyrt, det har vart prisdumpningar på snapback senaste tiden så utgångspriserna är nästan samma som en vanlig registrering, rymdweb har sin bulk-funktion för 140kr och domainsnapper 125 kr. Självklart finns risken att domänen drar iväg om den är poppis, men det kostar inget att boka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Rymdweb visar inga bud alls. Övriga tjänster: Frobbit.se ca 300kr Catch.info: 500kr NameISP: ca 2000? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, tack för alla svar! Blir att ge sig på lite backorder/snapbacktjänster.
Återkommer med domänen när den är reggad av mig eller någon annan för er nyfikna ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|