FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I min stad så finns det nu endast en pizzeria kvar som erbjuder beställningar via Onlinepizza. Detta från att ha varit omkring 8-9 stycken. Det var först när jag ville beställa pizza och sökte mig till deras egna hemsidor som jag upptäckte att det verkar som att de istället väljer andra betallösningar.
Vad beror detta på? Tar Onlinepizza.se en riktigt hög avgift från pizzeriorna eller tar de en stor procent av kakan? En av pizzeriorna använde sig av en tjänst där de betalar 700 kr i månaden för samma funktioner som på OP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
I Norrköping verkar det som att det snarare ökar med pizzerior / restauranger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Liten minskning i Västerås.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Konkurrensen ökar är min gissning. Plus att kanske det finns dem som inser att de kanske inte fått fullt så många beställningar som de trott?
Onlinepizzas webbplats lämnar även en del i övrigt att önska. Tyvärr för jag gillar tjänsten i sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
De måste ha fått en del gratis reklam därifrån. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Även i Sundsvallsområdet verkar det som om antalet anslutna minskar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte konstigt att de minskar då de tar riktigt bra med betalalt för deras tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Samma här i Göteborgs-trakten, kom några nya men sen har de försvunnit igen. Det kan ju vara så att de nya ägarna försöker öka lönsamheten. Kanske betalade de lite väl högt pris och börjar inse det nu
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För min egen del tycker jag det funkar bra utan onlinepizza. Lyfter luren och slår numret, säger vad man vill ha, kör och hämtar, klart.
Jag kan ju inte vara ensam om att tycka att det är ett fungerande och lätt sätt? (Är nog däri problemet ligger) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag beställer själv Pizza på samma sätt som du. Jag bor dock oturligt nog nära en väldigt bra pizzeria. Det går snabbt, och det känns som telefonen prioriteras över pizzaterminalen. Här i Lund har jag 18 pizzerior som kör ut till mig via Onlinepizza. Jag bor förvisso i en utav Sveriges största studentstäder, vilket antagligen gör så att det fortfarande är lönsamt. Jag har inte sett någon minskning, utan snarare ökning. De pizzerior jag har talat med som är anslutna till Onlinepizza säger att de behöver vara anslutna för att inte tappa beställningar till konkurrenter. Betygsystemet ger också trovärdighet och är ett bra sätt att visa konsumentnöjet.
![]() |
Svara |
|
|