FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mat24 finns men det är samma ägare numera. Många pizzerior finns på bägge.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
En orsak till att pizzerior (och restauranger) hoppar av kan mycket väl vara att OP har växt - och därmed minskar antalet beställningar som kommer via OP eftersom utbudet är så mycket större.
Här kan jag välja allt från slabbig pizza till gourmepizza, thai, bagels, pasta, Sushi etc. Det är ingen orimlig gissning att de pizzerior som inte har toppbetyg tappar kunder till de andra. När pizzerior då hoppar av ökar troligen antalet beställningar hos de som är kvar, och affären blir bättre för dem att vara kvar, och OP kan återigen motivera sin prismodell. Men det är bara min gissning. Självklart kommer det att komma konkurrenter som vil slåss om marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-04-01 klockan 22:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För egen del finns det en pizzeria ungefär fem minuter bort, men den är långt ifrån bra. Sen finns det en tio minuter bort på cykel som är lite bättre, men jag är lat och föredrar hemkörning. Däremot har jag inte direkt märkt nån minskning på OnlinePizza här i Uppsala.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hos mig finns det minst 10 bra pizzerior inom 2 minuter med bilen. Men sthlm är inte jätte-representativt för Sverige som helhet på pizzafronten enl min erfarenhet. Dessutom har inte alla bil...
Ot. Hjorten, av nyfikenhet, vilken är den bästa pizzerian i Uppsala enligt dig? Har testat några olika, men ingen är direkt bra... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tyvärr så har Avestas kebab fallit väldigt mycket de senaste åren. Idag är den inte bättre än andra.
Lunds bästa pizzerior finns inte med på OP. De som gör bäst pizza är Vespa och italia il ristorante. Ingen av dem har utkörning och är dyrare än de vanliga pizzeriorna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|