FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Vet någon hur man kan bli av med comhems snailmail reklam? Alltså dessa "erbjudande" som de skickar hem. Jag finner det idiotiskt att skaffa 100mbit xDSL för 399kr/mån när jag har 100mbit fiber för 35kr/mån. Jag har för övrigt aldrig beställt deras reklam, och den bara följer med mig var en jag flyttar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Redan försök men deras mailtjänst bouncar tillbaka. Webbformulären kan inte heller ta emot ärenden från icke-kunder.
Kod:
Delivery to the following recipient failed permanently: [email protected] Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain comhem.se by mail.comhem.basefarm.net. [80.76.148.5]. The error that the other server returned was: 550 unknown recipient |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du bor i ett comhem-hus (där något är anslutet till comhem) så kan du nog inte bli av med den. Jag har försökt men eftersom vår förening har dem som kabeltv-leverantör anses alla i huset vara deras kunder. Detta oavsett om man har någon tv eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför inte bara sätta upp ett "Ingen reklam"-klistermärke? Då slipper du allt onödigt som skickas hem
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men eftersom jag inte har beställt reklamen och det inte står någonting om Comhem-reklam i mitt hyreskontrakt, räknas inte deras reklam som obeställd reklam? Jag har ett "Ingen reklam"-klistermärke på min brevlåda men det har aldrig stoppat någon från att fylla den med reklam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl bara tillåtet att skicka adresserad reklam till privatkunder som verkligen är kunder? I fallet med ComHem-hus där man själv inte direkt betalar för någon tjänst hos ComHem så borde hyresvärden anses vara kund och inte hyresgästen. Även om man är kund brukar åtminstone lite större företag gå med på att inte skicka reklam om man bara är tillräckligt jobbig
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Com Hem är vidriga. Jag rekommenderar ingen att köpa deras tjänster och det enbart på att det tog ett år för mig att få stopp på reklamen. Jag har stadsnät, vem behöver Com Hem då?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|