FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur redigerar man inlägg egentligen?
![]() så här tänkte jag givetvis: 1510 Debet 5000 3048 Kredit 5000 2013 Debet 5000 1510 Kredit 5000 Är det rätt eller uppåt väggarna? Fungerar då fakturan jag skapar som en verifikation för första affärshändelsen och insättningsbeskedet som en en verifikation för andra tillfället. Behöver jag därutöver ytterligare kontoutdrag från mitt privatkonto? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, du behöver inte bifoga kontoutdrag från ditt privatkonto eftersom du bokar upp betalningen som att du fått pengarna själv.
Jag skulle nog ställa om så alla betalningar från Adsense droppar in på företagskontot så blir det tydligare och enklare. Skattmasen kan vara jobbig när du blandar in ditt privatkonto. Jag hade en tid en massa strul med skattmasen när jag betalat företagets fakturor med mitt privatkonto. Jag hade bokfört allt korrekt men skattmasen gnällde om att jag betalat tillbaka pengarna från bolaget till mitt privatkonto utan att det syntes på kontot att jag först betalat in pengarna. Jag hade ju betalat fakturorna direkt från mitt privata konto. Men det löste sig när jag kunde få intyg av revisorn att det stämde som jag jag redovisat. Utan revisorsintyget hade de skönat mig på 300 000 kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Oahh tack för den historien. Kan skatteverket sköntaxera så godtyckligt? Hemskt ju.
Jo Adsense har ställts om.. till företagskontot nu. Fick rådet av en vän (som arbetar med bokföring) att istället föra över de exakta beloppen jag fått utbetalda från Adsense (via privatkontot) till mitt företagskonto nu i efterhand, och bokar upp betalningen nu. Mer jobb, men han gillade inte idéen att bokföra det som ett eget uttag. Senast redigerad av spexer den 2013-04-10 klockan 19:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan göra vilket som , båda varianterna är lika korrekt, det är en smaksak vad du gör. Ta det du känner dig mest bekväm med.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|