| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Jag tycker, till skillnad mot trådlöst, att man inte behöver ha en massa fancy grafik för att sidan ska vara intressant. Man kan göra mycket med bara färger och kombinationer av dessa. Jag tycker att du bör:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Jag ska se över färgerna, och det är väl speciellt den gröna färgen som inte passar ihop med resten(?). Ska prova lite olika. Grafikikonen är jätteful och passar inte in, jag vet det och det ska ändras. Om jag ens ska behålla tjänsten. Ska också försöka göra en logga, tack för alla dina tips. Planen var att göra en navigation där i headern, men eftersom sidan blev ganska kort så funderade jag på om det kanske bara skulle bli rörigt. Vad tycker du? Tack återigen
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Har nu gjort om designen ganska mycket.
Fortfarande lite tråkig med ingen rolig grafik dock. Hur ser det ut?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Första posten här, och jag inleder med feedback.. Farligt farligt!
![]() Hur som helst, färgschemat är snyggt. Men som du säger är det inte så överdrivet mycket grafik på sidan, vilket innebär man måste förlita sig på andra små detaljer. Pröva lägga in någon diskret dropshadow på de gråa contentboxarna, ändra fonten på rubriker till någon snygg/stilren på google webfonts exempelvis. Sen på kontaktdelen vid formuläret tycker jag boxen för e-post ser lite malplacerad ut. Den går inte riktigt i linje med bredden på övriga sidan, pröva floata den till höger eller dylikt så tror jag det blir bra! Sen kan man ju labba runt ordentligt med olika diskreta bakgrunden istället för de gråa. Typ patterns, någon silvergradient osv. Men i övrigt ser det bra ut!
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
![]() Tack så jättemycket alla kloka tips och förslag! Har nu gjort lite ändringar på sidan, hur tycker du att det blev nu?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Skit i fancy grafik, se till att ha en stilren och tydlig sida. Du behöver jobba mycket mer med texterna.
Kolla in http://www.wix.com/ det är massor av gratis exempel på layouter och man får väl betrakta dem som en kvalitativ miniminivå om man ska erbjuda sina tjänster som webbdesigner. - Du bör fokusera på en tydligt nischad målgrupp! - Vad är det unika värdet du tillför till din målgrupp? - Ta bort referensen till lågt pris, leverera ett unikt värde till dina kunder i stället, dvs kvalitet! Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 07:05 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Suberbt och Tilltalande
Men exemplen, aj! skulle nog inte anlita med dom refenserna.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Tack så enormt mycket för dina tips och inlägg i denna tråd Conny! Du har fått mig att tänka i lite andra banor. Jag ska nu sätta mig och fundera över det hela, och jag kommer låta det ta tid. Jag är en sån som gärna vill göra rätt ifrån början.
Ha det bäst Conny. Uppskattar att du tog din tid åt att skriva inläggen |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|