FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att utöka till 1 Gbit kan ge attackeraren vatten på sin kvarn så han ökar upp till flera hundra Mbit. Om du då har en GB-volym per månad så förbrukas den fort. Som jag nämnt tidigare. Du behöver lösa anledningen till varför du blir DDoS:ad och inte bara kasta på mer hårdvara på problemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() I teorin så borde det hjälpa lite, vad det ger i praktiken vet jag inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Du måste mena 74MB/s vilket motsvarar runt 1.2Mps i 60 storlek. Vilket är exempel standard storlek runt för ett syn paket.
Vilket är runt 700Mbit något, så du borde klara dig på 1Gbit då om trafik inte ökar. Samt om server klarar av det. Du lär få köra iptables med så trafiken inte når bakomliggande applikation. Du har dock inte svarar vilken typ av trafik det är, är trafik inte direkt emot MC port så kan leverantör filtrera ut trafiken direkt innan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
Varför skapar du 3 trådar med i princip samma sak?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Kan det innebära att de angriper på andra sätt med? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Seriöst. Det här gör mig så himla förbannad. Idioter som sitter och SABOTERAR flera dagar is streck. Sedan verkar det inte finnas några Europeiska DDoS-skydd medan det finns hundratals för USA/Kanada.
Vet inte vad jag ska göra heller! Har lagt in iptables och försökt blockera en rad länder men det verkar inte ens fungera. Är utslagen när jag skriver detta.. Snälla hjälp mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Funderar som sagt på att uppgradera till den med 1gbps men folk hävdade på något forum att det inte spelar någon roll. Men du rekommenderar att skaffa 1gbps?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Google säger att en spelare drar mellan 0.25-0.40Mbit på MC, vissa hävdar ännu lägre.
Men om man filtrerar ner till 0.5Mbit per IP så klara du attack från runt 200 IP på 100Mbit och runt 2000 på 1Gbit. I praktiken, lite mindre i verkligheten. Nu vet jag inte hur många IP attack kommer ifrån men går ju räkna på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||